Z danych opracowanych dla „Rz" przez wywiadownię gospodarczą D&B Poland wynika, że spośród 50 największych sklepów internetowych w naszym kraju 66 proc. jest w dobrej i bardzo dobrej kondycji finansowej. Jedynie 4 proc. jest w bardzo złej sytuacji.
– Badanie pokazało istotny problem. E-sklepy nie publikują danych finansowych. W większości przypadków są to małe podmioty lub też nierzadko jednoosobowe przedsiębiorstwa, które nie mają takiego obowiązku – wyjaśnia Tomasz Starzyk z D&B.
Jak wyjaśnia, widać też znaczną dysproporcję pomiędzy poszczególnymi branżami. – Najlepiej pod względem publikacji danych finansowych prezentują się największe sklepy internetowe oferujące sprzęt RTV i AGD. Najgorzej sklepy z bielizną i odzieżą – dodaje.
Problem podawania wyników widać też wśród firm największych. Nie podaje ich Empik. com, należący do grupy Empik Media & Fashion. Spółka podała, że w 2010 r. wartość
zamówień netto wyniosła ok. 73,8 mln zł. Z kolei Merlin.pl podał, że w 2010 r. osiągnął 111,4 mln zł przychodów i 3 mln zł EBITDA. – Jesteśmy zadowoleni z wyników, zrealizowaliśmy założone plany. Wysłaliśmy blisko milion zamówień, sprzedając ponad 2,8 mln towarów, co pozwala utrzymać pozycję wśród liderów – komentowała Anna Bogdańska, prezes Merlin.pl.