Konsorcjum hiszpańskiego OHL oraz Hydrobudowy Polska, PBG, Aprivii i PRG Metro zaproponowało najkorzystniejsze warunki w przetargu na budowę tunelu pod dnem Martwej Wisły w Gdańsku. Firmy są w stanie zrealizować inwestycję za 720 mln zł netto w ciągu 36 miesięcy. O zwycięstwie w przetargu w 90 proc. decydowała będzie cena, a w 10 proc. czas. W środę otwarto oferty w przetargu ogłoszonym przez Gdańskie Inwestycje Komunalne. Wybór zwycięzcy nastąpi wkrótce. O zwycięstwie w przetargu w 90 proc. decydowała będzie cena, a w 10 proc. czas.
Do złożenia ofert w przetargu dopuszczonych zostało 11 firm i konsorcjów. Ostatecznie wpłynęło pięć ofert. Poza Hydrobudową i PBG kontraktem zainteresowana była jeszcze jednak spółka z warszawskiego parkietu – Mostostal Warszawa, który wystartował wspólnie z Accioną Infraestructuras.
Budowa tunelu pod Martwą Wisłą to jeden z czterech odcinków gdańskiej Trasy Słowackiego, która połączy lotnisko z portem morskim. Hydrobudowa, PBG, OHL i Aprivia buduje już fragment tej trasy na odcinku od ul. Potokowej do al. Rzeczypospolitej. Kontrakt, którego realizacja potrwa 20 miesięcy, opiewa na 129,3 mln zł netto. Także w tym przypadku o zwycięstwie w przetargu w 90 proc. decydowała cena, a w 10 proc. czas. Konsorcjum Hydrobudowy i PBG w przetargu pokonało 11 konkurentów.