Butelka będzie miała nowy, lekko taliowany, kształt, etykietę i kapsel. Będzie na niej wytłoczona korona Habsburgów, pierwszych właścicieli browaru w Żywcu.
- Zależy nam, aby pokazać bogate dziedzictwo marki w nowoczesny sposób - wyjaśnia Joanna Nowakowska, odpowiedzialna za markę Żywiec w notowanej na GPW Grupie Żywiec.
- Zaczęliśmy sprzedaż Żywca w nowym opakowaniu trzy tygodnie temu od okolic browaru w Żywcu, gdzie powstaje wyłącznie nasza marka. Obecnie zaczyna się ona pojawiać w całym kraju - mówi Joanna Nowakowska. W tym czasie marka, w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej, zanotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży.
Grupa Żywiec oczekuje, że dzięki zmianie opakowania, sprzedaż piwa Żywiec wzrośnie w tym roku o kilka procent. - Chcemy, aby w tym roku nasza łączna sprzedaż rosła szybciej niż średnia rynkowa - wyjaśnia Sebastian Tołwiński, rzecznik prasowy Grupy Żywiec.
Jego zdaniem polski rynek piwa przeżywa stagnację. W pierwszym kwartale 2011 r. dynamika sprzedaży branży zbliżona była do 0 proc. - Jeżeli dojdzie do ożywienia popytu na piwo w kolejnych kwartałach to nie będzie on znaczny, w tym roku sprzedaż piwa ma szansę zwiększyć się maksymalnie o 2 - 3 proc. - uważa Tołwiński.