O wycenianą przez rynek na około  500 mln zł spółkę zabiega Budimex i MCI Management SA. Obie firmy notowane na warszawskiej giełdzie papierów wartościowych. - Zakładamy, że transakcja zostanie zakończona do końca roku - mówi Łukasz Kurpiewski, rzecznik PKP.

Do due dilligence zostało dopuszczonych pięć podmiotów, PKP zdecydowało się prowadzić negocjacje z dwoma. Jak szacuje Dariusz Blocher, prezes Budimeksu, rozmowy mogą potrwać około czterech miesięcy. Zwłaszcza, że przeciwko prywatyzacji protestują związki zawodowe. Podczas negocjacji najważniejsza jest cena, ale rozmowy z inwestorami dotyczą również programu rozwoju spółki, inwestycji i ochrony pracowników.

Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury zatrudnia ponad 1,7 tys. ludzi. Spółka jest jednym z największych wykonawców kontraktów realizowanych na rzecz PKP Polskie Linie Kolejowe. Złożyła najkorzystniejsze oferty m.in. na modernizację 22 km torów z Bochni do Biadolin, 20,5 km z Krzeszowic do Krakowa czy 31,3 km z Tarnowa do Dębicy. Łączna wartość ofert w tych trzech przetargach to 1 mld 44 mln zł.

Oferty składała w konsorcjum z PKP Energetyka i Pomorskim Przedsiębiorstwem Mechaniczno — Torowym. Obie to spółki z grupy PKP. To po nieudanej sprzedaży Przedsiębiorstwa Robót Komunikacyjnych z Krakowa kolejna spółka zajmująca się budową torów, której kupno może pozwolić spółkom specjalizującym się w budowie dróg zaistnieć w branży infrastruktury kolejowej.