Maspex: w 2011 r. przychody mogą wzrosnąć o ponad 5 proc.

O niemal 130 mln zł wyższe niż w 2010 r. mają być w tym roku przychody producenta soków Tymbark. Firma nie wyklucza jednak przekroczenia tej prognozy

Publikacja: 04.06.2011 03:42

O niemal 130 mln zł wyższe niż w 2010 r. mają być w tym roku przychody producenta soków Tymbark

O niemal 130 mln zł wyższe niż w 2010 r. mają być w tym roku przychody producenta soków Tymbark

Foto: Fotorzepa, Darek Golik

– Od trzech miesięcy obserwujemy wyraźne ożywienie popytu na żywność. Bardziej udany niż w roku ubiegłym jest także początek sezonu na rynku napojów. Są więc szanse, że uda się nam osiągnąć większych wzrost przychodów niż zaplanowaliśmy w budżecie – mówi Krzysztof Pawiński, prezes i udziałowiec grupy Maspex Wadowice, czołowej firmy spożywczej w Europie Środkowej (m.in. lidera rynków soków i napojów oraz makaronów w Polsce).

Plan minimum na 2011 r. zakłada zwiększenie sprzedaży o  5 proc. W 2010 r. przychody grupy poszły w górę o 3,5 proc., do niemal 2,52 mld zł.

2,52 mld zł wyniosły przychody grupy Maspex w 2010 roku

Coraz lepiej sprzedaje się napój energetyczyny Tiger, który Maspex wprowadził na rynek pod koniec 2010 r. Licencji na wykorzystanie znaku „Tiger" udzielił firmie jego właściciel Dariusz Michalczewski. Wcześniej były bokser współpracował ze spółką FoodCare. Umowę jednak zerwał, ponieważ ta przestała mu płacić za licencję. – Planujemy kampanię promocyjną tigera – zapowiada Pawiński. Pierwsze reklamy napoju mogą pojawić się mediach jeszcze latem tego roku.

Maspex rozważa wprowadzenie tigera na kolejne rynki. Obecnie oprócz Polski można go kupić w Rumunii, Bułgarii oraz na Litwie i Łotwie.

Jeszcze w tym miesiącu Maspex zamierza zadebiutować z kolejnym produktem. – Będzie to dla nas zupełnie nowa kategoria spożywcza – mówi Krzysztof Pawiński.

Grupa zakończyła budowę przetwórni owoców i warzyw w Rumunii. Będzie ona dostarczać przecier owocowy głównie na rynki polski i rumuński. W sumie w 2011 r. Maspex wyda na inwestycje ok. 60 mln zł.

 

– Od trzech miesięcy obserwujemy wyraźne ożywienie popytu na żywność. Bardziej udany niż w roku ubiegłym jest także początek sezonu na rynku napojów. Są więc szanse, że uda się nam osiągnąć większych wzrost przychodów niż zaplanowaliśmy w budżecie – mówi Krzysztof Pawiński, prezes i udziałowiec grupy Maspex Wadowice, czołowej firmy spożywczej w Europie Środkowej (m.in. lidera rynków soków i napojów oraz makaronów w Polsce).

Biznes
Nawrocki wygrywa wybory. Rosyjskie lotniska w ogniu. Cła Trumpa rosną
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Biznes
Europejskie firmy boją się wysyłać swoich pracowników do USA
Biznes
Jakie prezenty dostał ostatnio król Karol? Oficjalny rejestr podarków
Biznes
Taylor Swift odkupiła prawa do swoich pierwszych sześciu płyt
Materiał Promocyjny
Edycja marzeń, czyli realme inspirowany Formułą 1
Biznes
Zielona transformacja MŚP. Jak zapewnić sobie zysk, przewagę konkurencyjną i dostęp do finansowania?
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont