Do transakcji wartej przeszło 30 mln euro doszło w połowie lipca. We wtorek I.D. Marketing zorganizowała konferencję prasową w tej sprawie. Robert Kusiak, założyciel I.D. Marketing ocenia, że przejęcia w Czechach i na Słowacji pozwolą firmie stworzyć przedsiębiorstwo, które - po uwolnieniu usług pocztowych w 2013 r. - będzie w stanie konkurować w tym regionie Europy nie tylko z Pocztą Polską, ale także innymi, międzynarodowymi operatorami pocztowymi.
Inwestycje w Czechach i na Słowacji możliwe były dzięki wejściu do działającej od 1997 r. firmy I.D. Marketing nowego udziałowca. Fundusz inwestycyjny NPN II Investments (Nova Polonia Natexis II LD) przejął 49 proc. udziałów. Robert Kusiak zachował dominującą pozycję w akcjonariacie.
W Polsce I.D. Marketing jest jedną z czołowych firm jeśli chodzi o dystrybucję druków bezadresowych (ulotki, reklamy,broszury). Od niedawna firma zaczęła świadczyć również usługi doręczania przesyłek adresowanych. - Chcemy, aby w perspektywie pięciu lat, nasz udział w tym rynku sięgnął 10 proc. - zapowiedział Jarosław Zawadzki, prezes I.D. Marketing. Podobne udziały w rynku przesyłek adresowych firma zamierza osiągnąć w Czechach i na Słowacji. W przypadku druków bezadresowych na obu rynkach jest liderem a jej udziały przekraczają 50 proc.: w Czechach - prawie 60 proc. a na Słowacji - 67 proc. - W perspektywie dwóch lat zamierzamy pozycję lidera w doręczaniu druków bezadresowych odzyskać także w Polsce, gdzie straciliśmy ją w ostatnich latach na rzecz konkurencji, która znacznie obniżyła ceny - mówił Zawadzki.
Jak dodaje, w długofalowych planach spółki możliwe są kolejne przejęcia. - Na pewno nie stanie się to w perspektywie najbliższych trzech lat, w których skupimy się na rozwoju organicznym, ale po tym okresie, nie wykluczamy rozwoju geograficznego poprzez akwizycję lub inwestycje w krajach nadbałtyckich i Rumunii - dodał Zawadzki.
Obecnie I.D. Marketing dystrybuuje w Polsce ok. 1 mld druków bezadresowych rocznie. Cały rynek to ok. 3,7 mld sztuk. Firma dysponuje 49 placówkami w Polsce, a ok. 4 tys. kolporterów dostarcza ulotki do ok. 7 mln gospodarstw domowych. Wraz z zakupem udziałów w TNT Post w Czechach i na Słowacji, firma przejmuje 21 placówek w tych krajach z 9 tys. kolporterów doręczających rocznie 1,8 mld przesyłek adresowych i bezadresowych u naszych południowych sąsiadów. W sumie, w tych dwóch krajach druków bezadresowych dystrybuowanych jest ok. 4 mld. sztuk rocznie.