W browarze Perła przyznają, że zareagowali na to, co dzieje się na rynku alkoholi. - Wina w Polsce z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością - mówi Sławomir Staręga, dyrektor marketingu w Perle Browary Lubelskie S.A.
Firma badawcza Nielsen podaje, że od czerwca 2010 r. do lipca 2011 r. Polacy kupili prawie 60 mln litrów klasycznych win gronowych, o niemal 10 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym samym czasie popyt na piwo urósł o 0,6 proc.
Perła zaczyna od włoskich win Reggio. W firmie zapowiadają, że biorą pod uwagę wprowadzenie kolejnych trunków z Hiszpanii, Portugalii i Francji.
Lubelski browar nie wykluczał wcześniej wejścia na polski rynek wódki. Dlatego złożyła ofertę w prywatyzacji Polmosu Bielsko - Biała, produkującego m.in. Extra Żytnią. Firmę tę Skarb Państwa sprzedał jednak za ok. 20 mln zł spółce pracowniczej.
W Perle usłyszeliśmy, że obecnie firma nie rozważa wejścia na rynek mocnych alkoholi i stworzenie własnej marki wódki.