Elektronika jest nadal kategorią, która nie może się pozbierać po latach kryzysu i wciąż jej sprzedaż spada. Od stycznia do końca lipca była 6,3 proc. niższa, niż w tym okresie rok wcześniej.

Gorsza sytuacja to także efekt spadających cen – zwłaszcza w przypadku telewizorów czy sprzętu komputerowego. Wielu producentów przyznaje, że rynek w ujęciu ilościowym jest wciąż na poziomie z 2010 czy 2009 r. Jednak z powodu pojawiających się wciąż nowości i związanego z tym spadku cen starszych typów sprzętu w ujęciu wartościowym sytuacja wygląda gorzej, niż jest naprawdę.

Może też z tego powodu sprzedaż telewizorów jest o 1,9 proc. niższa, niż rok temu. Z kolei telefonów komórkowych spadła o 11,2 proc., a sprzętu fotograficznego o 4,7 proc. Mimo niełatwej sytuacji rynkowej po pierwszym półroczu odnotowaliśmy kilkuprocentowy wzrost sprzedaży produktów konsumenckich rok do roku. Niektóre kategorie wzrosły spektakularnie, np.: odtwarzacze Blu-ray –mówi Iwona Burzyńska z Panasonic Polaska. - W pierwszej połowie 2011 r. wraz ze wzrostem rynku telewizorów 3D rosło zapotrzebowanie na odtwarzacze Blu-Ray 3D. Dzięki temu odnotowaliśmy ponad 200 proc. wzrost ich sprzedaży – dodaje Grzegorz Szopiński, audio-video product manager z Panasonic. Jednak w przypadku smart fonów wzrost sprzedaży wynosi aż 117,6 proc., a dekoderów do odbioru telewizji cyfrowej 56,6 proc.  pm