Grupa Michalin ogłosiła wyniki za 9 miesięcy. Sprzedaż netto wzrosła o 17,3 proc. do 15,25 mld euro a wolumen sprzedaży o 9,3 proc..
Największy wzrost odnotowano w oponach specjalistycznych (rolnicze, motocyklowe i lotnicze) - o 32,2 proc. oraz w ciężarowych (+22 proc.).. Najmniej w grupie opon osobowych (+10,9 proc.) - micheliny należą tu do opon z tzw. wyższej półki a więc drogich.
Wzrost sprzedaży koncern tłumaczy polityką cenową, która, zgodnie z oczekiwaniami, zrekompensuje podwyżki cen surowców.
W prognozie na cały rok Michalin jest ostrożnym optymistą:
„Wzrost w czwartym kwartale na europejskim rynku wymiany opon osobowych i dostawczych będzie uzależniony od sprzedaży opon zimowych użytkownikom końcowym. Sytuacja na rynku opon ciężarowych pozostaje niepewna, zwłaszcza w Europie, podczas gdy tamtejszy rynek opon specjalistycznych pozostanie w bardzo dobrej kondycji.