Carrefour poinformował, że zysk za 2011 r. spadnie o 20 proc. rok do roku z uwagi na słabnący popyt ze strony europejskich konsumentów.

Spółka zanotowała 9,5 mld euro przychodów ze sprzedaży w 2011 r., o 1,1 proc. więcej niż w 2010 r. Głównie dzięki działalności w Azji i Ameryce Łacińskiej.

Francuska grupa jest ostatnią spośród europejskich detalistów, w tym Tesco z Wielkiej Brytanii i Metro z Niemiec, która informuje, że pogarszają się warunki biznesowe z uwagi na kryzys zadłużenia strefy euro. Dochody detalistów maleją, ponieważ rosną ceny, spowolnił wzrost płac a klienci ze strachu przed kryzysem oszczędzają na konsumpcji.

Carrefour, który ostatnio największy nacisk kładł na  spopularyzowanie sieci Planet, w której sprzedawał tanie produkty pod własną marką, ma zamiar  dokonać „pragmatycznego przeglądu" hipermarketów  oraz przyspieszyć obniżki cen i promocje.

Akcje Carrefour traciły w czwartek na giełdzie w Paryżu 2,4 proc. W 2011 r. walory spółki spadły o 43 proc., podczas gdy sektor handlowy zanotował 7 proc. zniżkę.