Tiger zyskuje udziały w rynku

Napój energetyczny, który Maspex produkuje na licencji udzielonej przez Dariusza Michalczewskiego, jest coraz bliżej Blacka firmy FoodCare. W grudniu 2011 r. marki dzieło już tylko 0,2 pkt. proc.

Publikacja: 26.01.2012 13:03

Tiger zyskuje udziały w rynku

Foto: Materiały Producenta

Z danych firmy badawczej Nielsen, do których dotarła „Rz" wynika, że w grudniu 2011 r. do marki Black, lidera polskiego rynku energetyków pod względem wielkości sprzedaży, należało 9,4 proc. udziałów. Marka Tiger, produkowana od końca 2010 r. przez grupę Maspex miała w nim 9,2 proc.

Tiger wyprzedził jednak Blacka pod względem wartości sprzedaży. Miał ponad 13 proc. udziałów. Na konkurencyjną markę przypadło niecałe 11 proc. Liderem tego zestawienia, z około 20 proc., jest Red Bull.

FoodCare zaczął promować Blacka intensywnie na początku ubiegłego roku, po tym gdy sąd zakazał mu produkcji i sprzedaży marki Tiger. Firma należąca do Wiesława Włodarskiego oferowała ten napój przez kilka lat korzystając z licencji Dariusza Michalczewskiego, właściciela znaku Tiger. Były bokser zrezygnował jednak ze współpracy, bo, jak poinformował, FoodCare przestał płacić mu za licencję. Sprawa trafiła do sądu, a produkcję Tigera przejęła firma Maspex.

Jeszcze w listopadzie 2011 r. do Blacka należało 12,9 proc. rynku, a do Tigera 8,1 proc. Zdobycie w tak szybkim czasie pozycji lidera przez Blacka FoodCare zawdzięczał rozbudowanej dystrybucji (gdy produkował Tigera marka w okresie świetności miała ok. 30 proc. udziałów w rynku) oraz niskim cenom.

Na początku tego roku Black kosztował 2,19 – 2,2 zł za puszkę (pod koniec roku średnia rynkowa cena napojów energetycznych w Polsce wynosiła 2,65 zł). Wiesław Włodarski zapowiedział jednak w rozmowie z „Rz", że chce, aby Black kosztował na półce sklepowej 2,99 zł. Za tyle właśnie Tigera oferuje Maspex, który podkreśla, że od wprowadzenia go na rynek prowadzi stałą politykę cenową.

Maspex, który w ostatnim czasie rozszerzył ofertę pod marką Tiger o wodę o właściwościach napoju energetycznego, ze spokojem podchodzi do awansu oferowanego przez siebie produktu.

- To efekt naszej pracy w dystrybucji. Krok po kroku, spokojnie zwiększamy udziały i zasięg – mówi „Rz" Dorota Liszka, rzecznik prasowy Maspeksu.

W ciągu pierwszych 11 miesięcy 2011 r. Polacy kupili ponad 90 mln l energetyków, o niemal 4 proc. więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Wartość rynku zmalała w tym czasie o prawie 4 proc., do niemal 622 mln zł.

Z danych firmy badawczej Nielsen, do których dotarła „Rz" wynika, że w grudniu 2011 r. do marki Black, lidera polskiego rynku energetyków pod względem wielkości sprzedaży, należało 9,4 proc. udziałów. Marka Tiger, produkowana od końca 2010 r. przez grupę Maspex miała w nim 9,2 proc.

Tiger wyprzedził jednak Blacka pod względem wartości sprzedaży. Miał ponad 13 proc. udziałów. Na konkurencyjną markę przypadło niecałe 11 proc. Liderem tego zestawienia, z około 20 proc., jest Red Bull.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?