„Wiedźmina", który zadebiutował jesienią 2007 r., kupiło do tej pory 2 mln fanów (ukazał się jedynie na komputery PC). „Wiedźmin 2", który w wersji na PC trafi na rynek w maju ub.r., znalazł już 1 mln nabywców (dane nie uwzględniają sprzedaży w IV kwartale).
– Chcielibyśmy z konsolowym „Wiedźminem 2" zbliżyć się do wyników sprzedaży wersji na PC – oświadcza Adam Kiciński, prezes CD Projekt Red. Zwraca uwagę, że najważniejszymi rynkami dla gry w wersji na komputery były: Polska, Rosja oraz Niemcy. Łącznie wchłonęły ok. 400 tys. egzemplarzy. Duża część nakładu, ponad 100 tys. kopii, rozeszła się też przez Internet (przy sprzedaży na konsole ten kanał nie funkcjonuje). – Dla wersji na Xbox 360 najważniejsze są Stany Zjednoczone oraz Wielka Brytania, a także Australia. W samych Stanach Zjednoczonych liczymy na kilkukrotnie większą sprzedaż niż wersji na PC (było to ok. 100 tys. sztuk – red.) – mówi prezes giełdowej spółki.
Mocno wierzy, że konsolowy „Wiedźmin 2" odniesie sukces. Twierdzi, że tytuł nie będzie prostą adaptacją wersji PC. – Gracze dostaną kilka godzin dodatkowej rozrywki i nowe misje. Uważam, że będzie to jedna z najlepiej wyglądających gier na Xbox 360 w historii – oświadcza.
Przypomina też, że Warner Bros, który jest wydawcą gry w Ameryce Północnej, zamierza wydać na wsparcie sprzedaży „Wiedźmina 2" aż 2,5 mln USD. – W skali globalnej wydatki na promocję sięgną 13 – 14 mln zł, czyli będą większe niż przy wersji na PC – twierdzi. Deklaruje, że tytuł już wzbudza ogromne zainteresowanie za oceanem, czego dowodem ma być bardzo duża liczba dziennikarzy z wiodących mediów piszących o grach wideo, którzy zarejestrowali się na czwartkową konferencję spółki (CD Projekt ujawnił na niej informacje na temat zbliżającej się premiery). – Pomaga nam fakt, że wersja na PC sprzedaje się bardzo dobrze, a tytuł zdobył już kilkadziesiąt nagród – mówi Kiciński.
Zdradza, że spółka chce też powalczyć o polskiego klienta. – „Wiedźmin 2" na Xbox 360 będzie sprzedawany po niespełna 130 zł, podczas gdy średnio gra na tę platformę kosztuje ok. 250 zł. Wierzymy, że dzięki temu pobijemy polski rekord sprzedaży, jeśli chodzi o gry na Xbox 360 – deklaruje.