Korzyści z festiwalu w Katalonii

Ultraszybki Internet LTE, mobilne płatności i nowe smartfony zdominowały targi branży komórkowej w Barcelonie

Publikacja: 05.03.2012 01:54

Targi w Barcelonie odwiedziło w tym roku ponad 67 tys. gości

Targi w Barcelonie odwiedziło w tym roku ponad 67 tys. gości

Foto: AP, Emilio Morenatti Emilio Morenatti

Choć prze­ło­mu na mia­rę sys­te­mu An­dro­id na te­go­rocz­nym Mo­bi­le World Con­gress nie by­ło, to za­in­te­re­so­wa­nie roz­wią­za­nia­mi dla sie­ci mo­bil­nych prze­ro­sło ocze­ki­wa­nia. We­dług naj­now­szych sta­ty­styk tar­gi od­wie­dzi­ło w tym ro­ku po­nad 67 tys. go­ści, o 11 proc. wię­cej niż w 2011 r., a łącz­ne wpły­wy do kie­sy Ka­ta­loń­czy­ków by­ły o 25 mln eu­ro wyż­sze niż rok te­mu i wy­nio­sły 300 mln eu­ro. Wię­cej za­ro­bi­li wszy­scy: mia­sto, wła­ści­cie­le re­stau­ra­cji, ba­rów, tak­sów­ka­rze i ho­te­le.

Licz­ba wy­sta­wia­ją­cych się firm by­ła po­dob­na do tej sprzed ro­ku (1,4 tys.), ale or­ga­ni­za­to­rzy już za­dba­li o więk­szą po­wierzch­nię wy­sta­wien­ni­czą. W 2013 r. bę­dzie ona o po­ło­wę więk­sza. Tar­gi roz­ra­sta­ją się o przed­sta­wi­cie­li branż współ­pra­cu­ją­cych z sek­to­rem ko­mór­ko­wym. W tym ro­ku uczest­ni­czy­ły w nich np. Ford, czy Vi­sa.

Naj­więk­szym za­in­te­re­so­wa­niem cie­szy­ła się no­wa ha­la wy­sta­wien­ni­cza w ca­ło­ści po­świę­co­na apli­ka­cjom dla te­le­fo­nii mo­bil­nej – tzw. App Pla­net. By­ła to je­dy­na część wy­sta­wy, do któ­rej sta­ło się w ko­lej­ce, a po­ko­na­nie te­go wą­skie­go gar­dła zaj­mo­wa­ło kil­ka mi­nut. We­dług MWC App Pla­net od­wie­dzi­ło 50 tys. go­ści.

Zna­mien­ne jest, że w tym ro­ku na tar­gach za­bra­kło bia­łe­go na­mio­tu nie­miec­kiej gru­py Deut­sche Te­le­kom (DT po nie­uda­nej sprze­da­ży T-Mo­bi­le US szu­ka oszczęd­no­ści).

W oczy rzu­cał się roz­mach, z ja­kim swo­ją obec­ność za­zna­czał chiń­ski Hu­awei: naj­więk­szy sa­lon wy­sta­wien­ni­czy, dzie­siąt­ki ciem­nych va­nów i li­mu­zyn z bran­dem kor­po­ra­cji, pię­cio­gwiazd­ko­we ho­te­le, uro­czy­stość z oka­zji rocz­ni­cy ist­nie­nia fir­my po­za gra­ni­ca­mi mia­sta.

Me­ne­dże­ro­wie naj­więk­szych pol­skich te­le­ko­mów szu­ka­li na tar­gach no­wo­ści. – Do­mi­no­wa­ła te­ma­ty­ka zwią­za­na z LTE, a 1800-tka, czy­li czę­sto­tli­wość, na któ­rej ja­ko pierw­si w Pol­sce uru­cho­mi­li­śmy ko­mer­cyj­ną sieć i usłu­gi, sta­ła się rów­nież stan­dar­dem dla LTE w ca­łej Eu­ro­pie i na świe­cie – cie­szył się Zyg­munt So­lorz-Żak, pre­zes i głów­ny wła­ści­ciel Po­lkom­te­lu, ope­ra­to­ra sie­ci Plus. We­dług nie­go ozna­cza to, że bę­dzie co­raz wię­cej ter­mi­na­li kon­su­menc­kich dzia­ła­ją­cych w LTE, a ja­kość usług, któ­rych wpro­wa­dze­nie pla­nu­je biz­nes­men, bę­dzie co­raz lep­sza. So­lorz-Żak szu­ka roz­wią­za­nia, któ­re spra­wi­ło­by, że mógł­by w peł­ni wy­ko­rzy­stać czę­sto­tli­wo­ści, któ­re przez ostat­nie la­ta ku­pił. – Są już przy­kła­dy trans­mi­sji sy­gna­łu po­mię­dzy urzą­dze­nia­mi dzia­ła­ją­cy­mi na róż­nych czę­sto­tli­wo­ściach – mó­wił.

Mar­cin Ma­li­now­ski, dy­rek­tor ds. roz­wo­ju Ne­tii, za jed­ną z naj­cie­kaw­szych in­for­ma­cji uznał za­po­wiedź za­rzą­du Fa­ce­bo­oka, że przy­go­tu­je plat­for­mę bil­lin­go­wą dla gru­py mię­dzy­na­ro­do­wych ope­ra­to­rów te­le­ko­mu­ni­ka­cyj­nych. – To z jed­nej stro­ny spo­sób na ujed­no­li­ce­nie for­my opłat za do­bra, któ­re ku­pu­ją użyt­kow­ni­cy ser­wi­su, z dru­giej – nie­wy­klu­czo­ne – spo­sób na do­dat­ko­we źró­dło przy­cho­dów dla ope­ra­to­rów – mó­wił Ma­li­now­ski.

Choć prze­ło­mu na mia­rę sys­te­mu An­dro­id na te­go­rocz­nym Mo­bi­le World Con­gress nie by­ło, to za­in­te­re­so­wa­nie roz­wią­za­nia­mi dla sie­ci mo­bil­nych prze­ro­sło ocze­ki­wa­nia. We­dług naj­now­szych sta­ty­styk tar­gi od­wie­dzi­ło w tym ro­ku po­nad 67 tys. go­ści, o 11 proc. wię­cej niż w 2011 r., a łącz­ne wpły­wy do kie­sy Ka­ta­loń­czy­ków by­ły o 25 mln eu­ro wyż­sze niż rok te­mu i wy­nio­sły 300 mln eu­ro. Wię­cej za­ro­bi­li wszy­scy: mia­sto, wła­ści­cie­le re­stau­ra­cji, ba­rów, tak­sów­ka­rze i ho­te­le.

Pozostało 83% artykułu
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?