Technologie Volvo dla Chińczyków

Firma matka Geely Automobile Holdings i Volvo Cars podpisały umowę o transferze technologii, co wzbogaci gamę produktów producenta tanich pojazdów i zwiększy ich konkurencyjność

Publikacja: 11.03.2012 14:55

Zgodnie z porozumieniem, Zhejiang Geely uzyska pełny dostęp do technologii, do jakich dopuści go szwedzki producent, co pozwoli mu opracować nowe auto z segmentu premium na chiński rynek — wyjaśnił rzecznik Geely, Yang Xueliang. — Auto nie będzie konkurować z Volvo, które jest marką luksusową — dodał. Firma samochodowa notowana na giełdzie będzie również w przyszłości korzystać z transferów technologii.

Szef Volvo, Stefan Jacoby oświadczył, że porozumienie pozwoli Szwedom zrealizować dążenie do uczynienia z Chin drugiego najważniejszego rynku.

Oprócz umowy o transferze technologii obie firmy badają możliwość zaprojektowania pojazdu elektrycznego, rozwijania technologii małych samochodów, w tym także ładowanych systemem plug-in.

Analitycy sceptycznie ocenili znaczenie tego porozumienia. — Jeśli nie będzie w tym udziału marki Volvo, to nic z tego nie wyjdzie, bo konsumenci zwracają dużą uwagę na markę — stwierdził Jack Yeung z BNP Paribas.

Porozumienie wywołało też zdziwienie zwłaszcza w Szwecji w związku z zaniepokojeniem o potencjalny wpływ chińskiej własności marki Volvo, istniejącej od dawna i kojarzonej z wyższym segmentem. Dla rozproszenia takich niepokojów szef rady dyrektorów Geely, Li Shufu oświadczył publicznie, że zostanie zachowana niezależność Volvo. — Geely to Geely, a Volvo to Volvo — mówił kilkakrotnie.

Obie firmy samochodowe wystąpiły już do władz chińskich o zgodę na zawiązanie spółki j. v. i mają nadzieję na uzyskanie jej w tym roku. Zgodnie z chińskimi przepisami spółką z partnerem zagranicznym nie może tylko produkować pojazdów w Chinach, ale musi także utworzyć ośrodki badawczo-rozwojowe oraz produkować pojazdy nowej marki i wykorzystujące nowe źródła energii.

Zgodnie z porozumieniem, Zhejiang Geely uzyska pełny dostęp do technologii, do jakich dopuści go szwedzki producent, co pozwoli mu opracować nowe auto z segmentu premium na chiński rynek — wyjaśnił rzecznik Geely, Yang Xueliang. — Auto nie będzie konkurować z Volvo, które jest marką luksusową — dodał. Firma samochodowa notowana na giełdzie będzie również w przyszłości korzystać z transferów technologii.

Szef Volvo, Stefan Jacoby oświadczył, że porozumienie pozwoli Szwedom zrealizować dążenie do uczynienia z Chin drugiego najważniejszego rynku.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca