Technologie Volvo dla Chińczyków

Firma matka Geely Automobile Holdings i Volvo Cars podpisały umowę o transferze technologii, co wzbogaci gamę produktów producenta tanich pojazdów i zwiększy ich konkurencyjność

Publikacja: 11.03.2012 14:55

Zgodnie z porozumieniem, Zhejiang Geely uzyska pełny dostęp do technologii, do jakich dopuści go szwedzki producent, co pozwoli mu opracować nowe auto z segmentu premium na chiński rynek — wyjaśnił rzecznik Geely, Yang Xueliang. — Auto nie będzie konkurować z Volvo, które jest marką luksusową — dodał. Firma samochodowa notowana na giełdzie będzie również w przyszłości korzystać z transferów technologii.

Szef Volvo, Stefan Jacoby oświadczył, że porozumienie pozwoli Szwedom zrealizować dążenie do uczynienia z Chin drugiego najważniejszego rynku.

Oprócz umowy o transferze technologii obie firmy badają możliwość zaprojektowania pojazdu elektrycznego, rozwijania technologii małych samochodów, w tym także ładowanych systemem plug-in.

Analitycy sceptycznie ocenili znaczenie tego porozumienia. — Jeśli nie będzie w tym udziału marki Volvo, to nic z tego nie wyjdzie, bo konsumenci zwracają dużą uwagę na markę — stwierdził Jack Yeung z BNP Paribas.

Porozumienie wywołało też zdziwienie zwłaszcza w Szwecji w związku z zaniepokojeniem o potencjalny wpływ chińskiej własności marki Volvo, istniejącej od dawna i kojarzonej z wyższym segmentem. Dla rozproszenia takich niepokojów szef rady dyrektorów Geely, Li Shufu oświadczył publicznie, że zostanie zachowana niezależność Volvo. — Geely to Geely, a Volvo to Volvo — mówił kilkakrotnie.

Obie firmy samochodowe wystąpiły już do władz chińskich o zgodę na zawiązanie spółki j. v. i mają nadzieję na uzyskanie jej w tym roku. Zgodnie z chińskimi przepisami spółką z partnerem zagranicznym nie może tylko produkować pojazdów w Chinach, ale musi także utworzyć ośrodki badawczo-rozwojowe oraz produkować pojazdy nowej marki i wykorzystujące nowe źródła energii.

Zgodnie z porozumieniem, Zhejiang Geely uzyska pełny dostęp do technologii, do jakich dopuści go szwedzki producent, co pozwoli mu opracować nowe auto z segmentu premium na chiński rynek — wyjaśnił rzecznik Geely, Yang Xueliang. — Auto nie będzie konkurować z Volvo, które jest marką luksusową — dodał. Firma samochodowa notowana na giełdzie będzie również w przyszłości korzystać z transferów technologii.

Szef Volvo, Stefan Jacoby oświadczył, że porozumienie pozwoli Szwedom zrealizować dążenie do uczynienia z Chin drugiego najważniejszego rynku.

Biznes
Producent gier zaatakowany przez hakerów. Skasowali jego stronę www
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Biznes
Nowa hala na targach w Kielcach
Biznes
Globalny kryzys optymizmu groźny dla firm i gospodarki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Chiny mogą skorzystać na ograniczeniach eksportu chipów
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Materiał Partnera
Przejście na rolnictwo regeneratywne to nie rewolucja
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej