Marka należąca do polsko-francuskiej grupy alkoholowej Belvedere została liderem polskiego rynku wódki jesienią ubiegłego roku. Wyprzedziła wówczas Czystą de Luxe należącą do Stock Polska, która przez około cztery lata była najczęściej kupowaną wódką w naszym kraju. Jak wynika z danych firmy badawczej Nielsen styczniu tego roku do Czystej de Luxe należało już tylko 10,4 proc. rynku wobec 16-17 proc. w pierwszej połowie 2010 r., czyli tuż po debiucie rynkowym Krupniku.

- Pozycję lidera wypracowaliśmy w czasie dekoniunktury na rynku i przy bardzo niewielkich wydatkach promocyjnych. Tylko na przestrzeni grudnia i stycznia sprzedaż Krupnik Vodki zwiększyła się o 250 tys. litrów – mówi Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny Belvedere.

W styczniu 2012 r. Polacy kupili prawie 3,2 mln l najpopularniejszej wódki w naszym kraju. To o 140 proc. więcej niż rok wcześniej. Zdaniem Trylińskiego kluczem do sukcesu marki są wysoka jakość i atrakcyjne opakowanie.

Po sukcesie w Polsce, Krupnik zaczyna podbój rynków zagranicznych. Jest już obecny w Niemczech, Chinach i Austrii oraz strefach wolnocłowych na lotniskach. Wkrótce do jego rynków zbytu mają dołączyć Francja, Hiszpania, Włochy oraz Stany Zjednoczone. W tym ostatnim kraju dynamicznie od kilku lat rośnie sprzedaż drugiej marki Belvedere – Sobieskiego, którego twarzą jest aktor Bruce Willis. Od około roku Ameryka jest największym rynkiem zbytu tej wódki.

Popularność Krupnika przekłada się na łączne udziały Belvedere w Polsce, gdzie jest trzecim producentem wódki. W styczniu wyniosły one 23 proc. i były o 5,3 pkt. proc. wyższe niż rok wcześniej.