Polska pod kreską

Obroty niemieckiego koncernu handlowego spadły w 2011 r. 0,8 proc. do 66,7 mld euro. W Polsce jednak aż o 9,2 proc. do 3,9 mld euro

Publikacja: 20.03.2012 13:47

Grupa Metro z sieciami Real, Makro, Media Markt i Saturn przez wiele lat była liderem rynku handlowego w Polsce. Została już zdetronizowana przez Biedronkę, a dystans między nimi będzie coraz większy. W 2011 r. Biedronka zwiększył bowiem sprzedaż o ponad 20 proc., zaś wszystkie sieci metro w Polsce miały spadki. Obroty hipermarketów Real obniżyły się w 2011 r. o 9,3 proc. do 1,3 mld euro, hurtowni Makro 11 proc. do 1,75 mld euro, zaś sieci sprzedających sprzęt elektroniczny 5,2 proc. do 0,9 mld euro.

Dostęp do artykułu wymaga aktywnej subskrypcji!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Jest nowa szefowa PARP. "Agencja trafia w najlepsze ręce"
Biznes
USA chcą złagodzenia ograniczeń dotyczących marihuany
Biznes
Wielka Brytania wreszcie ma pierwszego „muzycznego miliardera"
Biznes
Lada dzień do Poczty Polskiej wpłynie wielki przelew. Uratuje molocha?
Biznes
Warto mieć zielone miasto