Stroer chce rosnąć w Polsce, także przejmując

Połączenie z News Outdoor Polska, wbrew zapowiedziom, nie dało Stroerowi pierwszej pozycji na rynku reklamy zewnętrznej

Publikacja: 31.03.2012 00:49

Reklama na billboardach przeżywa kryzys

Reklama na billboardach przeżywa kryzys

Foto: Rzeczpospolita

Około 160 mln wyniosły w 2011 r. przychody jednej z trzech największych firm reklamy zewnętrznej w Polsce – Stroera. Tak wynika z rocznego sprawozdania, opublikowanego przez właściciela spółki – Stroer Out-of-Home Media AG, dla którego nasz kraj jest jednym z trzech głównych rynków. W zestawieniu z danymi konkurencji kwota ta oznacza, że mimo przeprowadzonego w 2010 r. przejęcia Stroerowi nie udało się osiągnąć pozycji numer jeden pod względem sprzedaży w Polsce.

Wyprzedza go ciągle grupa AMS należąca do Agory, która w 2011 r. zanotowała 175 mln zł przychodów.

AMS-owi, który korzysta ze współpracy z wydawcą „Gazety Wyborczej", szło przy tym wyjątkowo dobrze na trudnym dla tej branży rynku. Dane Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej pokazują, że 2011 r. był dla sektora kolejnym rokiem – niewielkiego, ale jednak – spadku (0,5 proc.), a przychody AMS?urosły o ponad 6 proc.

Urosły także przychody Stroera w Polsce, choć o ile – tego ani niemiecki właściciel, ani sama firma nie komentują. Z raportu Stroer Out-of-Home Media wynika, że bez przejęcia News Outdoor wpływy grupy w Polsce spadłyby rok do roku o kilka procent. Zaszkodził jej głównie IV kw. ubiegłego roku, gdy spadły zamówienia na kampanie od producentów żywności i operatorów telekomunikacyjnych.

2012 r. ma przynieść odwrócenie trendu. Polski biznes grupy – prognozują Niemcy – urośnie w tym i w przyszłym roku o „niskich kilka procent". Tempo to nie uwzględnia przejęć, na które liczą. „Widzimy kolejne pojawiające się szanse na dalszą konsolidację w tym kraju" – czytamy w raporcie.

Niemcy biorą przy tym pod uwagę, że rentowność ich polskiego biznesu w br. spadnie. Tzw. EBITDA?operacyjna ma pozostać na ubiegłorocznym poziomie, gdy można ją szacować na 8 mln zł.

Około 160 mln wyniosły w 2011 r. przychody jednej z trzech największych firm reklamy zewnętrznej w Polsce – Stroera. Tak wynika z rocznego sprawozdania, opublikowanego przez właściciela spółki – Stroer Out-of-Home Media AG, dla którego nasz kraj jest jednym z trzech głównych rynków. W zestawieniu z danymi konkurencji kwota ta oznacza, że mimo przeprowadzonego w 2010 r. przejęcia Stroerowi nie udało się osiągnąć pozycji numer jeden pod względem sprzedaży w Polsce.

Biznes
Kłopoty producenta leku Ozempic. Prezes rezygnuje ze stanowiska
Biznes
Łączą się dwaj najwięksi operatorzy telewizji kablowej w USA
Biznes
Postulaty gospodarcze kandydatów na Prezydenta. Putin nie przyleciał do Turcji
Biznes
Brytyjski koncern Jaguar nie planuje produkcji samochodów w USA
Biznes
Tysiące dronów Macierewicza wreszcie dolecą. MON kupuje Warmate’y