Reklama

Stroer chce rosnąć w Polsce, także przejmując

Połączenie z News Outdoor Polska, wbrew zapowiedziom, nie dało Stroerowi pierwszej pozycji na rynku reklamy zewnętrznej

Publikacja: 31.03.2012 00:49

Reklama na billboardach przeżywa kryzys

Reklama na billboardach przeżywa kryzys

Foto: Rzeczpospolita

Około 160 mln wyniosły w 2011 r. przychody jednej z trzech największych firm reklamy zewnętrznej w Polsce – Stroera. Tak wynika z rocznego sprawozdania, opublikowanego przez właściciela spółki – Stroer Out-of-Home Media AG, dla którego nasz kraj jest jednym z trzech głównych rynków. W zestawieniu z danymi konkurencji kwota ta oznacza, że mimo przeprowadzonego w 2010 r. przejęcia Stroerowi nie udało się osiągnąć pozycji numer jeden pod względem sprzedaży w Polsce.

Wyprzedza go ciągle grupa AMS należąca do Agory, która w 2011 r. zanotowała 175 mln zł przychodów.

AMS-owi, który korzysta ze współpracy z wydawcą „Gazety Wyborczej", szło przy tym wyjątkowo dobrze na trudnym dla tej branży rynku. Dane Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej pokazują, że 2011 r. był dla sektora kolejnym rokiem – niewielkiego, ale jednak – spadku (0,5 proc.), a przychody AMS?urosły o ponad 6 proc.

Urosły także przychody Stroera w Polsce, choć o ile – tego ani niemiecki właściciel, ani sama firma nie komentują. Z raportu Stroer Out-of-Home Media wynika, że bez przejęcia News Outdoor wpływy grupy w Polsce spadłyby rok do roku o kilka procent. Zaszkodził jej głównie IV kw. ubiegłego roku, gdy spadły zamówienia na kampanie od producentów żywności i operatorów telekomunikacyjnych.

2012 r. ma przynieść odwrócenie trendu. Polski biznes grupy – prognozują Niemcy – urośnie w tym i w przyszłym roku o „niskich kilka procent". Tempo to nie uwzględnia przejęć, na które liczą. „Widzimy kolejne pojawiające się szanse na dalszą konsolidację w tym kraju" – czytamy w raporcie.

Reklama
Reklama

Niemcy biorą przy tym pod uwagę, że rentowność ich polskiego biznesu w br. spadnie. Tzw. EBITDA?operacyjna ma pozostać na ubiegłorocznym poziomie, gdy można ją szacować na 8 mln zł.

Około 160 mln wyniosły w 2011 r. przychody jednej z trzech największych firm reklamy zewnętrznej w Polsce – Stroera. Tak wynika z rocznego sprawozdania, opublikowanego przez właściciela spółki – Stroer Out-of-Home Media AG, dla którego nasz kraj jest jednym z trzech głównych rynków. W zestawieniu z danymi konkurencji kwota ta oznacza, że mimo przeprowadzonego w 2010 r. przejęcia Stroerowi nie udało się osiągnąć pozycji numer jeden pod względem sprzedaży w Polsce.

Reklama
Biznes
Microsoft wycofuje chińskich inżynierów z obsługi Pentagonu
Biznes
Putin zamyka Rosjan w Rosji. Wracają czasy komunistycznej izolacji
Biznes
Największy kawałek Czerwonej Planety sprzedany. Tajemniczy nabywca
Biznes
Traktat Niemcy–Wielka Brytania, ofensywa drogowa, rosyjskie banki na krawędzi
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Biznes
Jacek Oko: ważne było rozmawiać i utrzymać kierunek regulacji
Reklama
Reklama