Około 160 mln wyniosły w 2011 r. przychody jednej z trzech największych firm reklamy zewnętrznej w Polsce – Stroera. Tak wynika z rocznego sprawozdania, opublikowanego przez właściciela spółki – Stroer Out-of-Home Media AG, dla którego nasz kraj jest jednym z trzech głównych rynków. W zestawieniu z danymi konkurencji kwota ta oznacza, że mimo przeprowadzonego w 2010 r. przejęcia Stroerowi nie udało się osiągnąć pozycji numer jeden pod względem sprzedaży w Polsce.
Wyprzedza go ciągle grupa AMS należąca do Agory, która w 2011 r. zanotowała 175 mln zł przychodów.
AMS-owi, który korzysta ze współpracy z wydawcą „Gazety Wyborczej", szło przy tym wyjątkowo dobrze na trudnym dla tej branży rynku. Dane Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej pokazują, że 2011 r. był dla sektora kolejnym rokiem – niewielkiego, ale jednak – spadku (0,5 proc.), a przychody AMS?urosły o ponad 6 proc.
Urosły także przychody Stroera w Polsce, choć o ile – tego ani niemiecki właściciel, ani sama firma nie komentują. Z raportu Stroer Out-of-Home Media wynika, że bez przejęcia News Outdoor wpływy grupy w Polsce spadłyby rok do roku o kilka procent. Zaszkodził jej głównie IV kw. ubiegłego roku, gdy spadły zamówienia na kampanie od producentów żywności i operatorów telekomunikacyjnych.
2012 r. ma przynieść odwrócenie trendu. Polski biznes grupy – prognozują Niemcy – urośnie w tym i w przyszłym roku o „niskich kilka procent". Tempo to nie uwzględnia przejęć, na które liczą. „Widzimy kolejne pojawiające się szanse na dalszą konsolidację w tym kraju" – czytamy w raporcie.