Mobilne zakupy rosną w siłę

Europejski rynek m-commerce, czyli handlu przy pomocy urządzeń mobilnych rośnie w błyskawicznym tempie. Najszybciej w Polsce - wynika z informacji sieci zanox

Publikacja: 18.04.2012 11:19

Mobilne zakupy rosną w siłę

Foto: Bloomberg

Jak wynika z najnowszego raportu „zanox Mobile Performance Barometer" w zeszłym roku nastąpił bardzo gwałtowny wzrost obrotów i ilości zawieranych transakcji przy pomocy urządzeń mobilnych takich jak smartfony czy tablety. Raport określa ten skok mianem rewolucji w mobilnym e-commerce.

Zanox zajmuje się reklamą w Internecie i jest największą w Europie platformą handlu mobilnego. Na podstawie swoich przychodów bada rynek. Firma odnotowała w zeszłym roku 2 mln transakcji mobilnych, na łączną kwotę 0,5 miliarda złotych (120 mln Euro). Oznacza to jeden zakup co 15 sekund. Dało to łączny wzrost przychodów w czwartym kwartale 2011 roku z transakcji w kanale mobilnym o 313 proc. w porównaniu z tym samym okresem w roku poprzednim.

Co ciekawe owej rewolucji w e-handlu przewodniczy Polska, gdzie przychody firmy zanox z transakcji mobilnych rosną najszybciej (wzrost o 722 proc. rok do roku). Tuż za nami są kraje skandynawskie, które sumarycznie generują najwięcej transakcji mobilnych.

- W Polsce odnotowano największy wzrost dochodów z reklamy mobilnej. Warto zauważyć, że największą popularnością w naszym kraju cieszą się oferty linii lotniczych, a także zakupy grupowe - tłumaczy Jakub Maj, Dyrektor Sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w zanox.

Wśród urządzeń mobilnych używanych do zakupów. Najpopularniejsze są produkty Apple.

- Z naszych badań wynika, że 50 proc. transakcji mobilnych w Europie jest zawieranych przy pomocy iPada - komentuje Jakub Maj.

W Polsce tablet z jabłkiem w logo odpowiada za 50 proc. transakcji zanox. Jeśli podsumować wszystkie urządzenia pracujące pod kontrolą iOS (iPhone, iPod i iPad) to system notuje spadek o 7 punktów procentowych na przestrzeni ostatniego roku, z 82 proc. do 75 proc..iPad króluje też w Niemczech (79 proc.), Włoszech, Francji, Hiszpanii, krajach Beneluksu i Skandynawii (po 50 proc. transakcji).

Jednak system operacyjny iOS zaczyna systematycznie zmniejszać swoje udziały na rzecz Androida. Tylko w ciągu ostatniego roku Android zyskał 9 punktów procentowych i obecnie odpowiada on za 21 proc. transakcji w sieci zanox.

Jak wynika z najnowszego raportu „zanox Mobile Performance Barometer" w zeszłym roku nastąpił bardzo gwałtowny wzrost obrotów i ilości zawieranych transakcji przy pomocy urządzeń mobilnych takich jak smartfony czy tablety. Raport określa ten skok mianem rewolucji w mobilnym e-commerce.

Zanox zajmuje się reklamą w Internecie i jest największą w Europie platformą handlu mobilnego. Na podstawie swoich przychodów bada rynek. Firma odnotowała w zeszłym roku 2 mln transakcji mobilnych, na łączną kwotę 0,5 miliarda złotych (120 mln Euro). Oznacza to jeden zakup co 15 sekund. Dało to łączny wzrost przychodów w czwartym kwartale 2011 roku z transakcji w kanale mobilnym o 313 proc. w porównaniu z tym samym okresem w roku poprzednim.

Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji