Agros Nova debiutuje na rynku napojów energetycznych

Wiodący producent żywności w Polsce wchodzi na rynek napojów energetycznych, którego wartość sięga blisko 800 mln zł

Publikacja: 07.05.2012 17:50

- Mimo różnych skojarzeń, w naszych założeniach Demon to pozytywna marka i nazwa z przymrużeniem oka. Odwołujemy się do przenośnego znaczenia tego słowa, które może określać człowieka niezwykłego, wykazującego w czymś niesamowitą energię, siłę, talent, „maniaka", namiętnego entuzjastę, np. demona seksu, demona energii, demona szos, człowieka o demonicznym spojrzeniu itp. – komentuje Marek Sypek, prezes spółki Agros-Nova.

Do dystrybucji trafiły już trzy warianty smakowe. To Demon Original  (klasyczny), Demon Mojito oraz Demon Sugar free.

Firma podkreśla, że Demon Energy Drink - poza kofeiną i tauryną, którą mają inne napoje energetyczne – zawiera też składniki funkcjonalne, takie jak: guaranę, L-karnitynę, żeń-szeń  oraz witaminy z grupy B.

Producent zapowiada uruchomienie licznych niestandardowych akcji marketingowych.

Polska – jeśli chodzi o konsumpcję napojów energetycznych per capita - plasuje się już w europejskiej czołówce, ale nadal jest rynkiem który dynamicznie się rozwija. W ubiegłym roku osiągnął wartość blisko 800 mln zł. W 2012 roku spożycie w Polsce ma wynieść 160 mln litrów.

Większość rynku została opanowana przez liderów (47 proc.) i marki własne (ok. 30 proc.), ale Agros Nova podkreśla, że zarówno badania, jak też praktyka pokazują, że nowi gracze wciąż mają szansę na tym rynku.

- Rynek energetyków jest bez wątpienia  bardzo konkurencyjny, ale - jak pokazują przykłady  z ostatnich lat (Black, Tiger, N-gine, Monster) - również nadal szeroko otwarty na nowe marki. Mając bardzo dobrej jakości produkt, w dobrej cenie, przy wsparciu rozbudowanego  i profesjonalnego działu sprzedaży w ciągu najbliższych dwóch – trzech lat mamy szansę dołączyć do rynkowej czołówki – mówi prezes.

Agros Nova buduje też nową kategorię produktową – gumy funkcjonalne. Wspomagają one organizm człowieka, m.in. w zakresie koncentracji, odchudzania, czy sprawności seksualnej.

Agros-Nova podkreśla, że z  gamą sześciu oryginalnych gum funkcjonalnych jest absolutnym pionierem i ambasadorem nowej kategorii na polskim rynku, na którym do tej pory jej pierwszą jaskółką była guma antynikotynowa. Gumy funkcjonalne będę dostępne pod marką DrWitt.

- Mówiąc o potencjale kategorii gum funkcjonalnych nie można bazować wyłącznie na kategorii zwykłych gum do żucia, których roczna sprzedaż w Polsce przekracza 810 mln zł. Właściwym jest odnoszenie tej nowej kategorii w równym stopniu także do rynku suplementów diety, którego wartość jest jeszcze większa – mówi Sypek.

Gumy funkcjonalne, dostępne już w wielu krajach europejskich, należą do najszybciej rozwijających się kategorii spożywczych na rynku USA oraz Japonii. W Japonii wartość rynku gum funkcjonalnych w 2010 r. wyniosła aż 567 milionów USD.

- Mimo różnych skojarzeń, w naszych założeniach Demon to pozytywna marka i nazwa z przymrużeniem oka. Odwołujemy się do przenośnego znaczenia tego słowa, które może określać człowieka niezwykłego, wykazującego w czymś niesamowitą energię, siłę, talent, „maniaka", namiętnego entuzjastę, np. demona seksu, demona energii, demona szos, człowieka o demonicznym spojrzeniu itp. – komentuje Marek Sypek, prezes spółki Agros-Nova.

Do dystrybucji trafiły już trzy warianty smakowe. To Demon Original  (klasyczny), Demon Mojito oraz Demon Sugar free.

Pozostało 80% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca