Będą to loty czarterowe do Egiptu (Sharm El Sheikh i Marsa Alam). Touroperatorem obsługującym rejsy będzie biuro podróży Itaka. Pierwsze loty regularne zaczną być z portu obsługiwane od 17 grudnia. Na razie w swojej ofercie lotnisko będzie mieć cztery kierunki – do Londynu (Stansted) i Dublina obsługiwane przez Ryanair oraz do Londynu (Luton) i Olso, które uruchamia Wizzair.
Budowa portu lotniczego trwała dwa lata i kosztowała ok. 400 mln zł. Z tego 144,5 mln zł to dotacje unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego, a reszta pieniędzy pochodziła z emisji obligacji oraz z budżetów samorządów, które są udziałowcami spółki budującej lotnisko.
100 proc. udziałów w spółce Port Lotniczy Lublin mają samorządy Lublina, Świdnika, województwa lubelskiego i powiatu świdnickiego.
– Prace nad siatką połączeń nie zostały zakończone. Zarząd spółki Port Lotniczy Lublin nadal prowadzi rozmowy z innymi przewoźnikami. Zależy nam, żeby jak najszerzej rozbudować połączenia z lubelskiego lotniska – mówi prezes Grzegorz Muszyński. Jak dodaje, prace budowlane zostały zakończone, obecnie zarząd portu czeka na odbiór przez nadzór budowlany.