W Polsce przybędzie nowych hoteli

W najbliższych kilku latach powstanie u nas ponad 40 hoteli największych światowych marek

Publikacja: 28.10.2012 14:26

W Polsce przybędzie nowych hoteli

Foto: Bloomberg

Na początku przyszłego tygodnia na polskim rynku hotelarskim zadebiutuje nowa marka. Orbis otworzy w Gdyni pierwszy hotel Ibis Styles. 3-gwiazdkowy obiekt będzie działał w oparciu o umowę franszyzy. Do końca 2015 roku powstanie w Polsce co najmniej 10 hoteli pod tą nazwą. Marka Ibis Styles obecna jest na rynku od 2007 roku, należy do francuskiego Accoru i obejmuje ponad 180 hoteli w 16 krajach świata. Należą one do kategorii ekonomicznej, ale o podwyższonym standardzie.

– Wprowadzenie na rynek nowej marki jest dla nas szansą na wypracowanie przewagi konkurencyjnej – powiedział David Henry, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Orbisie.

Inwestycji w hotele będzie dużo więcej. Według branżowego serwisu e-hotelarstwo, w najbliższych latach międzynarodowe sieci hotelarskie planują otwarcie w Polsce przeszło 40 hoteli. Najwięcej właśnie w segmencie ekonomicznym, który w Polsce ma duże perspektywy rozwoju. - Gdyby zliczyć wszystkie zapowiedzi inwestorów, obiektów tych byłoby przynajmniej o połowę więcej – twierdzi Andrzej Szafrański, analityk branży hotelarskiej. Praktyka jednak pokazuje, że nie wszystkie z zapowiadanych inwestycji hotelowych udaje się zrealizować z powodu niepewnej sytuacji gospodarczej.

Dynamicznie rozwija się w Polsce ekonomiczna sieć Best Western. Także tu pojawią się hotele o podwyższonym standardzie. Jeszcze w tym roku do sieci wejdzie Hotel Korona Spa & Wellness w województwie lubelskim. Będzie działał pod marka Best Western Plus. Także tu – podobnie jak w przypadku Orbisu – nowe obiekty wchodzą do sieci poprzez franszyzę. - Po oficjalnym przyłączeniu do sieci aż czterech obiektów w ciągu zaledwie kilku dni, będziemy kontynuować prace nad rozbudowaniem naszej oferty - mówi Gheorghe Marian Cristescu, regionalny dyrektor sprzedaży Best Western na Polskę. Jeszcze w tym roku sieć Best Western przekroczy liczbę 20 hoteli. Inna działająca w Polsce sieć – Louvre Hotels Group - chce w najbliższych 4 latach uruchomić 10 nowych obiektów. Do Polski wejdzie także Wyndham Group, trzecia grupa hotelarska świata, do której należy marka ekonomicznych moteli Super 8. Będzie ona rozwijana w największych polskich miastach. W ciągu najbliższych 5 lat powstanie co najmniej 10 takich obiektów (przynajmniej dwa w przyszłym roku), którymi ma zarządzać Satoria Group (dawny PUHIT).

– Super 8 to produkt na tyle atrakcyjny, że zapotrzebowanie może okazać się dużo większe – podkreśla Andrzej Wójcik, wiceprezes Satorii. Inwestycje planują także sieci kojarzone z droższymi hotelami. InterContinental Hotel Group ma w planach lub w budowie 19 obiektów, Hilton Worldwide – 7, Marriott International oraz Rezidor Hotel Group – po 2.

Firma doradcza Horwath HTL przewiduje, że 2012 rok przyniesie szybki wzrost liczby hoteli otwieranych w miastach wojewódzkich - o ponad 7 proc. większy w porównaniu z rokiem poprzednim. Ale dalszy rozwój inwestycji będzie utrudniał brak dostępu do finansowania. - Inwestorzy będą musieli posiadać duży wkład własny, a także przygotować się na szczegółową weryfikację biznesplanów przez instytucje kredytujące – twierdzi Janusz Mitulski, partner w Horwath HTL.

Według Cushman & Wakefield, tylko w pierwszej połowie 2012 r. przybyły nowe 92 hotele z ponad 8,5 tys. miejsc noclegowych. Ponad połowa z nich ma 3 gwiazdki. Obecny rok, mimo kryzysu, przyniósł wzrost inwestycji hotelarskich w całej Europie. W sierpniu na etapie budowy lub projektowania znajdowało się 888 hoteli posiadających łącznie blisko 143,9 tys. pokoi – raport Hotel Pipeline Construction sporządzony przez firmę badawczą STR Global. To przeszło 8 proc. więcej niż w tym samym czasie przed rokiem, gdy inwestycje hotelarskie obejmowały 819 obiektów. Jednym z najbardziej obiecujących rynków jest rynek rosyjski. M.in. z uwagi na ceny: do najdroższych ubiegłorocznych transakcji zaliczono sprzedaż hotelu Ritz Carlton w Moskwie, za który nowy nabywca zapłacił 415 mln euro, tj. 1,2 mln euro za pokój.

Na początku przyszłego tygodnia na polskim rynku hotelarskim zadebiutuje nowa marka. Orbis otworzy w Gdyni pierwszy hotel Ibis Styles. 3-gwiazdkowy obiekt będzie działał w oparciu o umowę franszyzy. Do końca 2015 roku powstanie w Polsce co najmniej 10 hoteli pod tą nazwą. Marka Ibis Styles obecna jest na rynku od 2007 roku, należy do francuskiego Accoru i obejmuje ponad 180 hoteli w 16 krajach świata. Należą one do kategorii ekonomicznej, ale o podwyższonym standardzie.

Pozostało 88% artykułu
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?