Na początku przyszłego tygodnia na polskim rynku hotelarskim zadebiutuje nowa marka. Orbis otworzy w Gdyni pierwszy hotel Ibis Styles. 3-gwiazdkowy obiekt będzie działał w oparciu o umowę franszyzy. Do końca 2015 roku powstanie w Polsce co najmniej 10 hoteli pod tą nazwą. Marka Ibis Styles obecna jest na rynku od 2007 roku, należy do francuskiego Accoru i obejmuje ponad 180 hoteli w 16 krajach świata. Należą one do kategorii ekonomicznej, ale o podwyższonym standardzie.
– Wprowadzenie na rynek nowej marki jest dla nas szansą na wypracowanie przewagi konkurencyjnej – powiedział David Henry, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Orbisie.
Inwestycji w hotele będzie dużo więcej. Według branżowego serwisu e-hotelarstwo, w najbliższych latach międzynarodowe sieci hotelarskie planują otwarcie w Polsce przeszło 40 hoteli. Najwięcej właśnie w segmencie ekonomicznym, który w Polsce ma duże perspektywy rozwoju. - Gdyby zliczyć wszystkie zapowiedzi inwestorów, obiektów tych byłoby przynajmniej o połowę więcej – twierdzi Andrzej Szafrański, analityk branży hotelarskiej. Praktyka jednak pokazuje, że nie wszystkie z zapowiadanych inwestycji hotelowych udaje się zrealizować z powodu niepewnej sytuacji gospodarczej.
Dynamicznie rozwija się w Polsce ekonomiczna sieć Best Western. Także tu pojawią się hotele o podwyższonym standardzie. Jeszcze w tym roku do sieci wejdzie Hotel Korona Spa & Wellness w województwie lubelskim. Będzie działał pod marka Best Western Plus. Także tu – podobnie jak w przypadku Orbisu – nowe obiekty wchodzą do sieci poprzez franszyzę. - Po oficjalnym przyłączeniu do sieci aż czterech obiektów w ciągu zaledwie kilku dni, będziemy kontynuować prace nad rozbudowaniem naszej oferty - mówi Gheorghe Marian Cristescu, regionalny dyrektor sprzedaży Best Western na Polskę. Jeszcze w tym roku sieć Best Western przekroczy liczbę 20 hoteli. Inna działająca w Polsce sieć – Louvre Hotels Group - chce w najbliższych 4 latach uruchomić 10 nowych obiektów. Do Polski wejdzie także Wyndham Group, trzecia grupa hotelarska świata, do której należy marka ekonomicznych moteli Super 8. Będzie ona rozwijana w największych polskich miastach. W ciągu najbliższych 5 lat powstanie co najmniej 10 takich obiektów (przynajmniej dwa w przyszłym roku), którymi ma zarządzać Satoria Group (dawny PUHIT).
– Super 8 to produkt na tyle atrakcyjny, że zapotrzebowanie może okazać się dużo większe – podkreśla Andrzej Wójcik, wiceprezes Satorii. Inwestycje planują także sieci kojarzone z droższymi hotelami. InterContinental Hotel Group ma w planach lub w budowie 19 obiektów, Hilton Worldwide – 7, Marriott International oraz Rezidor Hotel Group – po 2.