Reklama

Poczta Polska i PKO BP walczą o Bank Pocztowy

Poczta Polska planuje w przyszłym roku wprowadzić Bank Pocztowy na warszawski parkiet.

Publikacja: 13.12.2012 02:38

Zarząd Poczty Polskiej nie chce pozbywać się Banku Pocztowego

Zarząd Poczty Polskiej nie chce pozbywać się Banku Pocztowego

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński Robert Gardziński

– Sądzę, że w zależności od postępu prac, Bank Pocztowy może być gotowy do debiutu na giełdzie w przyszłym roku – zapowiedział podczas środowej konferencji prasowej Jerzy Jóźkowiak, prezes Poczty Polskiej.

Operacja może być trudna do przeprowadzenia, zważywszy, że we wtorek szefowie Poczty odrzucili propozycję największego na rynku gracza, Banku PKO BP, który chciał odkupić udziały w Pocztowym. Obecnie Poczta ma w nim 75 proc. udziałów minus jedna akcja, a PKO BP 25 proc. plus jedna akcja.

Przedstawiciele Banku PKO BP zareagowali krytycznie na decyzję Poczty. – Otrzymalismy od Poczty Polskiej propozycje integracji biznesu PKO BP i Banku Pocztowego oraz prośbę o ratunkowe dokapitalizowanie Banku Pocztowego kwotą 100 – 200 mln zł. Teraz pojawia się informacja, że Bank Pocztowy ma iść na giełdę po wycenie niższej niż oferowana przez nas w ofercie dla Poczty. Nie rozumiemy tej strategii i podtrzymujemy korzystniejszą ofertę – mówi Elżbieta Anders, z biura prasowego PKO BP.

Zarząd Poczty nie chce pozbywać się Banku Pocztowego, ponieważ stanowi on ważny element strategii działania narodowego operatora na zliberalizowanym rynku pocztowym. Jego całkowite otwarcie nastąpi 1 stycznia 2013 r. Zarząd poczty nie ma wątpliwości, że rynek przesyłek listowych będzie się kurczył i oprócz e-usług a także rozwoju usług kurierskich stawia na usługi bankowo-ubezpieczeniowe.

Wraz z Bankiem Pocztowym buduje sieć tysiąca placówek (640 pocztowych stref finansowych i 360 mikrooddziałów Banku Pocztowego), w których oferowane będą produkty bankowe i ubezpieczenia. Poczta przeszkoliła już 4 tys. agentów. Docelowo ma ich być 10 tys.

Reklama
Reklama

– Strategia Poczty Polskiej zakłada, że przychody z usług bankowych i ubezpieczeniowych zrekompensują malejące przychody z tradycyjnych usług pocztowych. Usługi bankowe będą miały coraz większy udział w wynikach Poczty Polskiej – powiedział prezes Jóźkowiak.

Biznes
Ostrzeżenie szefa NATO, eksport polskich kosmetyków i cła Meksyku na Chiny
Biznes
Nowa Jałta, czyli nieznane szczegóły planu Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Polska jest dla nas strategicznym rynkiem
Biznes
MacKenzie Scott rozdaje majątek. Była żona Bezosa przekazała ponad 7 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Bruksela pod presją, kredyty Polaków i bariery handlowe w UE
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama