Prawie połowa przedsiębiorców (42 proc.), bez względu na skalę działalności, jako główny motyw wyboru konkretnej firmy leasingowej, wskazała korzystną cenę – wynika z badania Homo Homini zleconego przez BZ WBK Leasing. Kolejne czynniki, które leasingobiorcy biorą pod uwagę wybierając z wachlarza ofert leasingowych, to szybkość podpisania umowy (35 proc. wskazań) oraz minimum formalności (32 proc.).
- Takie wyniki stanowią odbicie aktualnej sytuacji rynkowej: polskie firmy liczą przede wszystkim na korzystne cenowo oferty ze względu na niepewność gospodarczą i obawę przed zaciąganiem bardzo kosztownych zobowiązań. Natomiast brak czasu i ciągły pośpiech przedsiębiorców sprawiają, że ważne jest dla nich szybkie załatwienie formalności związanych z leasingiem – mówi Tomasz Sudaj, dyrektor ds. strategii rynkowej w spółkach leasingowych BZ WBK.
Wybór konkretnej oferty to ważna decyzja wiążąca klienta z leasingodawcą na kilka lat. - Dlatego zwykle nie warto kierować się wyłącznie ceną, a raczej stosunkiem ceny do rodzaju oferowanych korzyści oraz wiarygodnością i sprawnością działania firmy leasingowej – dodaje Tomasz Sudaj.
Przedsiębiorcy najczęściej wybierają tez ofertę leasingu od dealera samochodowego (45 proc.), bezpośrednio do instytucji finansującej kieruje się natomiast 42 proc. polskich firm.
- Leasingobiorca, oprócz informacji o konkretnym modelu pojazdu, bardzo często otrzymuje u dealera dopasowaną do jego potrzeb ofertę finansowania. Mając to na uwadze, konsekwentnie dążymy do rozszerzenia naszej współpracy z dealerami tak, aby móc oferować nasz leasing jak największej grupie klientów – podkreśla Sudaj.