Cena decyduje o wyborze firmy leasingowej

Przedsiębiorcy wybierają u dilera samochodowego nie tylko model pojazdu. Tam też najczęściej decydują się wziąć leasing.

Publikacja: 14.12.2012 02:54

Dla przedsiębiorców ważne jest szybkie załatwienie formalności

Dla przedsiębiorców ważne jest szybkie załatwienie formalności

Foto: Rzeczpospolita

Prawie połowa przedsiębiorców (42 proc.), bez względu na skalę działalności, jako główny motyw wyboru konkretnej firmy leasingowej, wskazała korzystną cenę – wynika z badania Homo Homini zleconego przez BZ WBK Leasing. Kolejne czynniki, które leasingobiorcy biorą pod uwagę wybierając z wachlarza ofert leasingowych, to szybkość podpisania umowy (35 proc. wskazań) oraz minimum formalności (32 proc.).

- Takie wyniki stanowią odbicie aktualnej sytuacji rynkowej: polskie firmy liczą przede wszystkim na korzystne cenowo oferty ze względu na niepewność gospodarczą i obawę przed zaciąganiem bardzo kosztownych zobowiązań. Natomiast brak czasu i ciągły pośpiech przedsiębiorców sprawiają, że ważne jest dla nich szybkie załatwienie formalności związanych z leasingiem – mówi Tomasz Sudaj, dyrektor ds. strategii rynkowej w spółkach leasingowych BZ WBK.

Wybór konkretnej oferty to ważna decyzja wiążąca klienta z leasingodawcą na kilka lat. - Dlatego zwykle nie warto kierować się wyłącznie ceną, a raczej stosunkiem ceny do rodzaju oferowanych korzyści oraz wiarygodnością i sprawnością działania firmy leasingowej – dodaje Tomasz Sudaj.

Przedsiębiorcy najczęściej wybierają tez ofertę leasingu od dealera samochodowego (45 proc.), bezpośrednio do instytucji finansującej kieruje się natomiast 42 proc. polskich firm.

- Leasingobiorca, oprócz informacji o konkretnym modelu pojazdu, bardzo często otrzymuje u dealera dopasowaną do jego potrzeb ofertę finansowania. Mając to na uwadze, konsekwentnie dążymy do rozszerzenia naszej współpracy z dealerami tak, aby móc oferować nasz leasing jak największej grupie klientów – podkreśla  Sudaj.

Wśród najpopularniejszych marek samochodów firmowych MŚP znajdują się: Ford, Citroen, Volkswagen, Peugeot oraz Fiat. Wielu klientów nie jest przywiązanych do konkretnej marki i modelu pojazdu.

- Pod koniec roku kalendarzowego, producenci pojazdów samochodowych chętnie oferują rabaty i przygotowują specjalne oferty promocyjne. Szczególnie w dobie słabej koniunktury, kiedy atrakcyjne upusty stają się codziennością. Także dostawcy, w celu realizacji założonych rocznych planów, przyczyniają się do obniżania cen aut. Dzięki temu wysokość upustu staje się dla klientów bardzo atrakcyjna i sięga niekiedy 20 proc. wartości samochodu osobowego – mówi Krzysztof Tekieli, menedżer Rynku Samochodów Osobowych i Dostawczych w EFL.

Przedstawiciele firm leasingowych mówią, że przedsiębiorcy planujący zakup samochodu mogą liczyć na dużo bardziej atrakcyjne oferty niż w latach poprzednich.

Badanie „Samochody firmowe: portret i finansowanie" zostało przeprowadzone przez  Homo Homini na zlecenie BZ WBK Leasing w dniach 12-20 września 2012 r. na próbie 300 mikro, małych i średnich przedsiębiorców.

Prawie połowa przedsiębiorców (42 proc.), bez względu na skalę działalności, jako główny motyw wyboru konkretnej firmy leasingowej, wskazała korzystną cenę – wynika z badania Homo Homini zleconego przez BZ WBK Leasing. Kolejne czynniki, które leasingobiorcy biorą pod uwagę wybierając z wachlarza ofert leasingowych, to szybkość podpisania umowy (35 proc. wskazań) oraz minimum formalności (32 proc.).

- Takie wyniki stanowią odbicie aktualnej sytuacji rynkowej: polskie firmy liczą przede wszystkim na korzystne cenowo oferty ze względu na niepewność gospodarczą i obawę przed zaciąganiem bardzo kosztownych zobowiązań. Natomiast brak czasu i ciągły pośpiech przedsiębiorców sprawiają, że ważne jest dla nich szybkie załatwienie formalności związanych z leasingiem – mówi Tomasz Sudaj, dyrektor ds. strategii rynkowej w spółkach leasingowych BZ WBK.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne