Reklama

Cena decyduje o wyborze firmy leasingowej

Przedsiębiorcy wybierają u dilera samochodowego nie tylko model pojazdu. Tam też najczęściej decydują się wziąć leasing.

Publikacja: 14.12.2012 02:54

Dla przedsiębiorców ważne jest szybkie załatwienie formalności

Dla przedsiębiorców ważne jest szybkie załatwienie formalności

Foto: Rzeczpospolita

Prawie połowa przedsiębiorców (42 proc.), bez względu na skalę działalności, jako główny motyw wyboru konkretnej firmy leasingowej, wskazała korzystną cenę – wynika z badania Homo Homini zleconego przez BZ WBK Leasing. Kolejne czynniki, które leasingobiorcy biorą pod uwagę wybierając z wachlarza ofert leasingowych, to szybkość podpisania umowy (35 proc. wskazań) oraz minimum formalności (32 proc.).

- Takie wyniki stanowią odbicie aktualnej sytuacji rynkowej: polskie firmy liczą przede wszystkim na korzystne cenowo oferty ze względu na niepewność gospodarczą i obawę przed zaciąganiem bardzo kosztownych zobowiązań. Natomiast brak czasu i ciągły pośpiech przedsiębiorców sprawiają, że ważne jest dla nich szybkie załatwienie formalności związanych z leasingiem – mówi Tomasz Sudaj, dyrektor ds. strategii rynkowej w spółkach leasingowych BZ WBK.

Wybór konkretnej oferty to ważna decyzja wiążąca klienta z leasingodawcą na kilka lat. - Dlatego zwykle nie warto kierować się wyłącznie ceną, a raczej stosunkiem ceny do rodzaju oferowanych korzyści oraz wiarygodnością i sprawnością działania firmy leasingowej – dodaje Tomasz Sudaj.

Przedsiębiorcy najczęściej wybierają tez ofertę leasingu od dealera samochodowego (45 proc.), bezpośrednio do instytucji finansującej kieruje się natomiast 42 proc. polskich firm.

- Leasingobiorca, oprócz informacji o konkretnym modelu pojazdu, bardzo często otrzymuje u dealera dopasowaną do jego potrzeb ofertę finansowania. Mając to na uwadze, konsekwentnie dążymy do rozszerzenia naszej współpracy z dealerami tak, aby móc oferować nasz leasing jak największej grupie klientów – podkreśla  Sudaj.

Reklama
Reklama

Wśród najpopularniejszych marek samochodów firmowych MŚP znajdują się: Ford, Citroen, Volkswagen, Peugeot oraz Fiat. Wielu klientów nie jest przywiązanych do konkretnej marki i modelu pojazdu.

- Pod koniec roku kalendarzowego, producenci pojazdów samochodowych chętnie oferują rabaty i przygotowują specjalne oferty promocyjne. Szczególnie w dobie słabej koniunktury, kiedy atrakcyjne upusty stają się codziennością. Także dostawcy, w celu realizacji założonych rocznych planów, przyczyniają się do obniżania cen aut. Dzięki temu wysokość upustu staje się dla klientów bardzo atrakcyjna i sięga niekiedy 20 proc. wartości samochodu osobowego – mówi Krzysztof Tekieli, menedżer Rynku Samochodów Osobowych i Dostawczych w EFL.

Przedstawiciele firm leasingowych mówią, że przedsiębiorcy planujący zakup samochodu mogą liczyć na dużo bardziej atrakcyjne oferty niż w latach poprzednich.

Badanie „Samochody firmowe: portret i finansowanie" zostało przeprowadzone przez  Homo Homini na zlecenie BZ WBK Leasing w dniach 12-20 września 2012 r. na próbie 300 mikro, małych i średnich przedsiębiorców.

Prawie połowa przedsiębiorców (42 proc.), bez względu na skalę działalności, jako główny motyw wyboru konkretnej firmy leasingowej, wskazała korzystną cenę – wynika z badania Homo Homini zleconego przez BZ WBK Leasing. Kolejne czynniki, które leasingobiorcy biorą pod uwagę wybierając z wachlarza ofert leasingowych, to szybkość podpisania umowy (35 proc. wskazań) oraz minimum formalności (32 proc.).

- Takie wyniki stanowią odbicie aktualnej sytuacji rynkowej: polskie firmy liczą przede wszystkim na korzystne cenowo oferty ze względu na niepewność gospodarczą i obawę przed zaciąganiem bardzo kosztownych zobowiązań. Natomiast brak czasu i ciągły pośpiech przedsiębiorców sprawiają, że ważne jest dla nich szybkie załatwienie formalności związanych z leasingiem – mówi Tomasz Sudaj, dyrektor ds. strategii rynkowej w spółkach leasingowych BZ WBK.

Reklama
Biznes
Afera korupcyjna na Ukrainie, tania energia, Pekin puszcza oko do Madrytu
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Sebastian Kondracki: Bielik AI ma już milion pobrań. I w żadnym wypadku nie jest na sprzedaż
Patronat Rzeczpospolitej
Samodzielność to nowa waluta przyszłości
Biznes
Pożyczki z SAFE zagrożone, odwet Brukseli na Chinach i zwolnienie z relokacji
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Afryka otwiera drzwi dla polskich firm. Rusza ekspansja
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama