- Odstępy między ogniwami będą większe. Sądzę, że dlatego dochodziło do przegrzewania - powiedziała Reuterowi osoba znająca plany koncernu, ale prosiła o nie podawanie jej nazwiska, bo plany te są nieoficjalne.
Logicznym rozwiązaniem dla Boeinga będzie zainstalowanie ceramicznych płytek między ogniwami i dodanie wentylacji do obudowy baterii - powiedział prof. Kiyoshi Kanamura z Uniwersytetu Tokijskiego TMU, który prowadził badania z różnymi japońskimi producentami baterii.
Wcześniej szef państwowego przewoźnika Air India, Rohit Nandan wyraził nadzieję, że Dreamlinery wrócą do eksploatacji na początku kwietnia. - Mówią, że te samoloty zaczną znów latać z początkiem kwietnia. Nie są pewni tego , ale mają nadzieję - dodał.
Rzecznik Boeinga w Seattle zapytany o możliwość wznowienia lotów w kwietniu odpowiedział: - jest osiągany duży postęp. Byliśmy w ścisłym kontakcie z naszymi klientami od czasu powstania tej kwestii. Szczegóły rozmów z klientami są poufne.
Rzecznikom japońskich ANA i JAL nic nie było wiadomo o kwietniowym terminie. Z koleri rzeczniczka United Airlines, Christen David poinformowała droga elektroniczną, że przewoźnik "nadal dostosowuje publikowany rozkład lotów z uwzględnieniem do 30 marca samolotów zastępczych zamiast sześciu B787. Będziemy robić dalsze zmiany w przyszłości, w miarę zyskiwania większej jasności o terminie przywrócenia eksploatacji B787".