Szwedzka firma, największy sprzedawca odzieży na świecie, podała właśnie iż w marcu jej obroty w ujęciu rocznym spadły 4 proc. Wcześniejsze prognozy mówiły o spadku na poziomie 2,5 proc. Jednak bez wyników nowych sklepów otwartych w ciągu ostatniego roku (tzw. sprzedaż porównywalna) obroty spadły o 12 proc. Wynik jest gorszy od prognoz analityków – z ankiety przeprowadzonej przez agencję Reuters wynikało, że spodziewali się oni spadku o 11,2 proc.

Spółka w komunikacie wyjaśnia, że wyniki są efektem choćby pogody. Przeciągająca się zwłaszcza w Europie i Ameryce Północnej zima zniechęcała do zakupów kolekcji wiosennej. Z koeli rok temu pogoda była znacznie lepsza i obroty w marcu 2012 r. wzrosły 26 proc. – W kwietniu negatywne zjawiska pogodowe nadal się utrzymują, zwłaszcza w Europie – podaje firma.

H&M od dawna próbuje dywersyfikować działalność i rozwija ofertę nowych marek, cenowo pozycjonowanych wyżej niż jego standardowa oferta. Rozwijana jest sieć COS oraz nowa pod marką &Other Stories – pierwszy sklep wyłącznie z kolekcja damską został otwarty w Londynie.