Bożena Leśniewska zaznacza przy tym, że przejęcia to niejedyny sposób rozwoju kompetencji ICT telekomu. Orange Polska zbudował kilka lat temu własną firmę działającą w obszarze budowy systemów teleinformatycznych i ich integracji.
– Integrated Solutions powstał od podstaw ponad siedem lat temu, a obecnie jest jednym z największych integratorów ICT w Polsce i jednym z najbardziej rozwojowych elementów naszego biznesu – mówi Bożena Leśniewska.
– Dzięki takiemu podejściu możemy wyjść poza świadczenie naszych tradycyjnych usług – łączności i cyberbezpieczeństwa i stać się dostawcą kompleksowych usług, składających się również z chmury, integracji, oprogramowania, automatyzacji czy robotyzacji – wylicza wiceprezes Orange Polska.
– Wstępna umowa kupna BlueSoft, jednego z najlepszych polskich dostawców aplikacji biznesowych z pewnością wzmocni nasze możliwości dostarczania rozwiązań end-to-end dla naszych klientów. Dzięki akwizycji firmy, której zespół to 650 wysokokwalifikowanych konsultantów, Orange Polska staje się unikatowym graczem na rynku – przekonuje Bożena Leśniewska.
Jak pokazują badania Orange Insights, 86 proc. ankietowanych firm twierdzi, że wybór gotowego, kompleksowego rozwiązania z rynku zapewnia wyższą jakość. Dlatego też telekom nastawia się na realizację projektów „od A do Z". – Rozszerzenie usług łączności o najnowocześniejsze technologie sprzyja stabilizacji i wzmocnieniu naszej pozycji na rynku usług dla biznesu. W praktyce – zamiast sprzedawać wyłącznie abonamenty komórkowe czy modemy, oferujemy gotowe systemy – mówi Bożena Leśniewska. – Mogą to być na przykład elastyczne systemy zarządzania logistyką, zawierające rozwiązania komunikacji mobilnej, odpowiednie urządzenia, oprogramowanie i aplikacje. Klientów z segmentu instytucji publicznych mogą zainteresować na przykład gotowe systemy zarządzania transportem publicznym czy innymi usługami komunalnymi – wylicza wiceprezes Orange Polska.
– Mogą to być też np. rozwiązania internetu rzeczy dla rolnictwa. Nowe usługi, takie jak specjalistyczne oprogramowanie czy aplikacje, to część naszego biznesu B2B, która rośnie najszybciej. W ubiegłym roku było to o 73 proc. więcej niż w 2017. Dlatego rozwój naszego potencjału w tym kierunku jest naturalnym krokiem – argumentuje Bożena Leśniewska. Dowodzi, że telekom radzi sobie w sektorze IT lepiej niż inni. – Rynek IT rośnie obecnie w tempie 5–6 proc. rocznie, natomiast w spółkach grupy Orange Polska w sektorze ICT obserwujemy wzrost dwucyfrowy. W stosunku do 2017 roku był to wzrost o 20 proc., natomiast w porównaniu z 2016 rokiem – aż dwukrotny – mówi wiceprezes Orange Polska.