Wcześniej Grupa Integer, właściciel InPost podpisała umowę na wyłączność na wdrożenie paczkomatów na Słowacji.
W Czechach strategicznym partnerem polskiej spółki jest In Time, wiodący gracz na rynku kurierskim B2B. InPost będzie czerpać dochody z dzierżawy skrytek i dzięki minimalnym, gwarantowanym progom zapełnienia urządzeń umowa w pełni zabezpiecza koszty utrzymania sieci już od momentu wdrożenia usługi na danym rynku.
- Czeski rynek e-commerce jest niezwykle perspektywiczny, dlatego jesteśmy przekonani, że daje nam on wiele możliwości rozwoju usług paczkomatowych. Jego potencjał stanowi nie tylko ponad 7,4 milionowa baza użytkowników Internetu, ale także ogromna liczba e-sklepów. Szacuje się, że w 2011 roku w Czechach działało około 21 tysięcy tego typu podmiotów. Dobre wyniki w e-handlu Czechy osiągają dzięki temu, że zakupy internetowe robi ponad 60 proc. mieszkańców. Tym samym jesteśmy pewni szybkiego sukcesu w zakresie rozwoju sieci Paczkomatów InPost za południową granicą – zapowiada Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.
Spółka do końca roku uruchomi 2 tys. paczkomatów w Wielkiej Brytanii
Ten rok ma być dla spółki przełomowy w międzynarodowej ekspansji. Rynek brytyjski na którym prywatna poczta chce się skupić w I półroczu 2013 jest jednym z największych na świecie wśród rynków e-commrce. Jego wartość w 2012 roku była szacowana na ok. 78 mld funtów, to niemal 14 razy więcej niż wartość rynku polskiego. Rynek brytyjski ma w 2013 roku zgodnie z szacunkami analityków wzrosnąć o 11,5 proc. do 87 mld funtów.