Nowe lokomotywy, zakupione dzięki wsparciu unijnych dotacji,  mają wjechać  na linie niezelektryfikowane w 2015 roku. Do PKP Intercity wpłynęły trzy oferty  - najtańsza opiewająca na 173,27 mln zł  należy do bydgoskiej Pesy, Newag  zaproponował  dostarczenie lokomotyw za 211,7 mln zł, a hiszpańska  Vossloh Espana  - 393,5 mln zł.

Obecnie oferty będą analizowane teraz przez komisje przetargową. 80 proc. kryterium oceny  stanowić będzie cena ( 60 pkt proc.  cena brutto, kolejne 20 pkt proc.  utrzymanie), kolejne 20 proc.  to termin dostawy.  Lokomotywy mają dotrzeć do przewoźnik a wciągu do 24 miesięcy od podpisania umowy.

Zakup 10 nowych lokomotyw spalinowych do prowadzenia pociągów pasażerskich, jest pierwszym tego typu zamówieniem w historii przewoźnika. Celem projektu jest zwiększenie konkurencyjności sektora kolejowego i polepszenie jakości usług oraz rozszerzenie jego zasięgu o nowe trasy. Nowe lokomotywy będą kursować    na trasach Ełk – Korsze, Ełk – Olecko – Suwałki, Rzeszów – Stalowa Wola - Zamość,  Rzeszów – Jasło – Zagórz,  Krzyż – Gorzów Wlkp., Piła – Krzyż.

PKP Intercity realizuje projekty taborowe na kwotę 4 mld zł.