Od początku stycznia do końca kwietnia wyprodukowano w kraju 202 tys. 613 aut, o 18,78 proc. mniej niż w 2012 roku. 85,66 proc. tegorocznej produkcji stanowią samochody osobowe (88,53 proc. w roku ubiegłym), a udział samochodów dostawczych wynosi obecnie 14,34 proc. (przed rokiem 11,47 proc.).

Liderem produkcji pozostaje Fiat Auto Poland, który od początku roku zbudował w Polsce 103 tys. 845 aut. Było to o 26,89 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2012 r. Udział tego producenta w rynku wynosi obecnie 51,25 proc.

Na drugiej pozycji jest Volkswagen Poznań - 58 tys. 947 samochodów, o 1,19 proc. mniej (udział w rynku 29,09 proc.), a na trzeciej Opel Polska - 39 tys. 821 aut, o 16,35 proc. mniej (udział w rynku 19,65 proc.).

Zdaniem szefa Samaru Wojciecha Drzewieckiego, chociaż sprzedaż samochodów w Europie nadal utrzymuje się na niskim poziomie, to w kwietniu można zaobserwować pierwsze zwiastuny powolnej zmiany trendu. Po czterech miesiącach spadku, w kwietniu 2013 r., produkcja samochodów w niemieckich fabrykach wzrosła aż o 17 proc. Wydaje się, że choć bardzo powoli, sytuacja polepsza się również w polskich fabrykach.