Fragment trasy A2, na zachód od Warszawy, którego budowa wciąż nie została formalnie zakończona to odcinek C – 20 km odcinek z około 90 km trasy łączącej Łódź z Warszawą. Przed Euro 2012 trasa została udostępniona kierowcom jako przejezdna.
Budowę tego odcinak za 534,5 mln zł rozpoczął chiński Covec. Po tym jak nie podołał zadaniu, w połowie 2011 roku realizację inwestycji przejęło konsorcjum Dolnośląskich Surowców Skalnych (DSS) i czeskiej Boegl a Krys. Kontrakt opiewał na 756,05 mln zł, przy kosztorysie szacowanym na 1,1 mld zł. W marcu ubiegłego roku w związku z kłopotami polskiego partnera Czesi przejęli realizacje inwestycji. W mocy pozostawała deklaracja, że zakończa parce do października 2012 r.
Tak się nie stało. Dodatkowo wykonawca złożył roszczenia do zmawiającego, czyli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Kwota roszczeń złożonych w związku z budowa odcinka C autostrady A2 ze Strykowa do Konotopy to 60,446 mln zł – mówi Urszula Nelken, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Wykonawca sukcesywnie dostarcza kolejne dokumenty, a wszystkie roszczenia są obecnie analizowane. Zaawansowanie prac na budowie A2 wynosi 98 proc.