Roland Weening, szef marketingu działu kawy w Mondelez, jest przekonany, że ich produkty odniosą sukces.

Ekspresy Nespresso są niezwykle popularne na rynku niemieckim, austriackim i szwajcarskim, a sprzedaż kapsułek zawierających kawę z dodatkami, w zeszłym roku dała Nestle zyski w wysokości 3,6 mld euro. Do reklamowania Nespresso zatrudniono hollywoodzkiego aktora George'a Clooney'a oraz hiszpańską aktorkę Penelope Cruz.

Nestle stara się zablokować konkurencję, która produkuje kapsułki do systemu Nespresso. Koncern wytoczył sprawy sądowe takim producentom tańszych "zamienników" jak szwajcarskie firmy Ethical Coffee czy Denner, ale bez sukcesów jak na razie. Mondelez zapowiada, że jej kapsułki będą tańsze, ale koncern nie poformował ile konkretnie będą kosztować. W Europie zachodniej kapsułki Nespresso kosztują ok. 35 eurocentów za sztukę, a w Polsce około 20 zł za 10 kapsułek.

Według ostatnich danych na zachodzie Europy rynek porcjowanej kawy zanotował 20-procentowy wzrost w ostatnich kilku latach, a w 2016 roku może wynieść jedna trzecia całego rynku kawy. W 2012 roku na całym świecie producenci porcjowanej kawy zarobili w sumie 8 mld dolarów – w samej Europie aż 5,1 mld dolarów.

Kapsułki Mondelez mają zawierać nie tylko porcjowana kawę z dodatkami, ale także herbatę i napoje czekoladowe czy kakao. Amerykański koncern to numer w dwa w światowym biznesie kawowym – po szwajcarskim Nestle. Mondelez International (dawniej Kraft Foods) jest właścicielem takich marek kawowych jak Jacobs, Maxwell House, Carte Noire i Onko. Posiada tez własny system ekspresów na kapsułki wypełnione kawą: Tassimo.