Reklama
Rozwiń
Reklama

Małe firmy wybierają PKO BP

W badaniu badającym preferencje małych firm odnośnie banków najwięcej wskazań uzyskał PKO BP.

Publikacja: 23.06.2013 18:03

Małe firmy wybierają PKO BP

Foto: Bloomberg

PKO Bank Polski został wskazany jako najważniejszy bank przez 17 proc. małych przedsiębiorców. Powyżej 5 proc. wskazań uzyskało jeszcze pięć innych banków: Bank Pekao, banki spółdzielcze, ING Bank Śląski, Bank Zachodni WBK oraz mBank.

Respondentów poproszono o wskazanie nazwy banku, który wybraliby dzisiaj w hipotetycznej sytuacji zmiany obecnego banku podstawowego. Tutaj również największy potencjał w zakresie przejęcia klientów ma PKO Bank Polski, który uzyskał 16 proc. głosów. Wśród najczęściej wskazywanych potencjalnych banków podstawowych znalazły się też: ING Bank Śląski, Bank Pekao, Bank Zachodni WBK oraz Alior Bank.

Ponad dwie trzecie małych firm odnotowało w 2012 roku zysk. Straty wskazało 7 proc. podmiotów gospodarczych. W przeszło jednej piątej firm bilans działalności wyszedł na „zero", tyle samo badanych firm przyznało, że w zeszłym roku zetknęły się z  zatorami płatniczymi.

Prawie połowa małych przedsiębiorstw spodziewa się, że w perspektywie najbliższego roku ich przychody ze sprzedaży nie ulegną zmianie. Przeszło jedna trzecia oczekuje spadku przychodów ze sprzedaży, ale też co szóste przedsiębiorstwo liczy na wzrost przychodów.

Dwie trzecie małych przedsiębiorców uważa, że rozmiar „szarej strefy" nie zmienił się, ale jednocześnie przeszło jedna czwarta respondentów uważa, że „szara strefa" powiększyła się. Tylko co dwudziesty badany uważa, że nielegalny obrót legalnymi towarami i usługami zmniejszył się.

Reklama
Reklama

Badanie zostało zrealizowane przez Centrum Badań Marketingowych Indicator i Warszawski Instytut Bankowości. W badaniu zastosowano metodę zestandaryzowanych indywidualnych wywiadów kwestionariuszowych (PAPI). Próba badawcza miała charakter losowo – warstwowy. Badaniem objęto łącznie objęto prawie 1200 małych i średnich przedsiębiorstw. Badanie zrealizowano w I kwartale 2013 roku.

Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama