Szybko rosnący polski rynek e-commerce przyciąga inwestorów. W 2012 r. jego wartość wyniosła ponad 20 mld zł. Mimo to wciąż zakupy w sieci w Polsce stanowiły tylko 3,8 proc. handlu detalicznego. W Niemczech jest to 9 proc. a w Wielkiej Brytanii 12 proc.
Przedstawiciel MCI Management, jednego z największych w Polsce funduszy venture capital nie ukrywają, że za szczególnie atrakcyjne w segmencie e-commerce uważają firmy handlujące odzieżą i dobrami luksusowymi (tzw. segment e-fashion). – Badania pokazują że aż 76 proc. proc. Polaków chce kupować ubrania przez internet. W przypadku obuwia jest to 56 proc. To pokazuje potencjał tego rynku – mówi Sylwester Janik, który w MCI odpowiada za inwestycje technologiczne. W porfelu funduszu są już m.in. Intymna.pl (handluje bielizną), KupiVip.ru (rosyjski e-sklep z odzieżą) i 21Diamonds (niemiecki e-sklep z biżuterią). W czwartek fundusz pochwalił się kolejną inwestycją w tym obszarze: objął mniejszościowy pakiet udziałów w spółce Wearco, do której należy Answear.com.
Założycielem Answear.com i prezesem jest Krzysztof Bajołek, który w przeszłości był m.in. współwłaścicielem Artmana (został przejęty przez LPP). Sklep, który działa od dwóch lat, ma w ofercie odzież i akcesoria ponad 200 marek z górneji średniej półki. Asortyment liczy łącznie ok. 15 tys. produktów. Co miesiąc sklep odwiedza 1,3 mln internautów. – Answear.com był pierwszym tego typu konceptem w Polsce – mówi Bajołek. Zwraca uwagę, że e-sklep sprzedaje m.in. produkty marek, które do tej pory były nieobecne w Polsce. Answear.com ma też dwa sklepy stacjonarne w galeriach handlowych w Kielcach i Poznaniu.
Bajołek zapowiada, że firma chce rozwijać działalność poza Polską. Zacznie już w przyszłym roku od Czech i Słowacji. W dalszej kolejności planuje zaistnieć na Węgrzech, Ukrainie i Białorusi. Answear.com planuje też zwiększyć asortyment do 300 marek i 30 tys. pozycji. – Powinno nam to zająć dwa lata – stwierdza prezes. W przyszłym roku Answear.com chce też wprowadzić na rynek odzież pod własną marką.
Prezes internetowegosklepu deklaruje, że Answear.com, w perspektywie kilku lat zamierza zostać liderem swojego segmentu rynku w Europie środkowo-Wschodniej.