Reklama

Jaguary low-cost

Brytyjski producent luksusowych aut zacznie wypuszczać od 2015 r. pojazdy w bardziej przystępnej cenie - naśladując bratniego Land Rovera, który odniósł jut sukces tańszymi pojazdami.

Publikacja: 23.07.2013 16:20

Jaguary low-cost

Foto: Bloomberg

Jaguar zacznie od kompaktowych limuzyny i pojazdu sportowo-użytkowego, najbardziej popularnych  pod względem sprzedaży, a pojawią się na rynku w drugim półroczu 2015.

Jaguar, będący częścią grupy Jaguar Land Rover (JLR), należącej do indyjskiej Tata Motors jest znany z dużych limuzyn i dwumiejscowych aut sportowych. Oficjalną informację o uruchomieniu produkcji low-cost ogłosi podczas salonu we Frankfurcie  we wrześniu. Rzecznik firmy stwierdził,  że na razie nie będzie ona wypowiadać się o planach przyszłej produkcji.

Sama grupa ogłosiła wcześniej w tym roku, że planuje inwestowanie po 2,75 mld funtów rocznie przez 4 lata w nowe wyroby i zakłady produkcyjne.

Nowa rodzina tańszych aut Jaguara będzie powstawać w zakładzie grupy w Solihull w środkowej Anglii, który dotąd wytwarzał pojazdy Land Rovera, a teraz jest przygotowywany pod nową produkcję.

Nowe auta będą w całości z aluminium, podobnie jak ostatni model XJ. JLR podpisała w 2012 r. umową z saudyjską firmą na dostawy blach aluminiowych z jednej z największych hut w tym królestwie.

Reklama
Reklama

Tańsze wersje Land Rovera, kompaktowe sportowo-użytkowe Evoque i Freelander są obecnie najlepiej sprzedającymi się modelami tej firmy, analitycy uznali decyzję Jaguara za rozsądną. - To logiczne wykorzystanie rozpędu nadanego przez Land Rovera i rozszerzenie gamy Jaguara - uznał dyrektor działu badawczego IHS Automotive, Christoph  Stuermer. - Jaguar jest o ponad połowę mniejszy od Land Rovera, więc musi coś zrobić ze sobą, a inwestorom też spodoba się zmniejszenie kalibru - dodał.

Nowe modele Jaguara staną się bezpośrednimi konkurentami podobnych aut BMW i Daimlera, które dominują na rynku w najniższym segmencie pojazdów luksusowych.

W pierwszym półroczu sprzedaż JLR wzrosła o 14 proc. do 210 190 aut dzięki szybko rosnącemu rynkowi w Chinach, ale niecałe 20 proc. z tej liczby przypadło na Jaguara.

Cała grupa poprawiła zdecydowanie swą sytuację w ciągu 4 lat od czasu, gdy Tata Motors odkupiła ją od Forda za 2,3 mld dolarów. Pomógł jej rosnący popyt na luksusowe samochody na wschodzących rynkach, co pozwoliło  jej uniknąć zamykania fabryk i zmniejszania produkcji, z  czym borykają się inne europejskie firmy samochodowe.

Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama