Chętniej także sięgamy po papierowe torby, niż po torebki foliowe. 53 proc. ankietowanych stojąc przed wyborem – tradycyjna reklamówka czy papierowa torba, wybrałoby tę z papieru.
Nie mamy także nic przeciwko dopłacaniu do toreb. Pod warunkiem, że jej cena nie przekracza 40-50 groszy. 76 proc. Polaków pogodziło się już z polityką sieci handlowych i odzieżowych – wynika z sondy zakupowej przeprowadzonej przez centrum handlowe Silesia City Center.
Coraz rzadziej także papierowe torby i reklamówki lądują od razu w koszu po rozpakowaniu zakupów. 89 proc. z nas zapewnia, że znajdują one późniejsze zastosowanie. Jakie? Najczęściej wykorzystujemy je, jako worki na śmieci (43 proc.) lub jako torby do przechowywania np. ubrań (27 proc.). Aż 92 proc. Polaków zachowuje torby papierowe, 41 proc. foliowe.
- Nie tylko bardziej świadomie kupujemy, ale także świadomiej pakujemy nasze zakupy. Sklepy dziś dają wybór swoim klientom, a ci korzystają z niego. Tak jest na przykład w popularnych sieciach odzieżowych, kosmetycznych czy spożywczych, gdzie pomimo możliwości otrzymania bezpłatnej torby foliowej, często dopłacamy za papierową. Jednym z powodów na pewno jest chęć bycia eko, drugim, równie częstym, prestiż zakupu– mówi Dominika Musialik, senior marketing manager Silesia City Center.
Dziś 31 proc. Polaków jest zdania, że towar opakowany w elegancką i papierową torbę jest bardziej luksusowy od tego wrzuconego do reklamówki.