Ekologiczne i bawełniane torby zyskują na popularności

90 proc. Polaków deklaruje troskę o środowisko naturalne – wynika z raportu European Trusted Brands. 62 proc. z nas zapewnia, że na zakupy wybiera się z lnianą lub bawełnianą eko-torbą wielokrotnego użytku.

Publikacja: 12.08.2013 11:30

Ekologiczne i bawełniane torby zyskują na popularności

Foto: Bloomberg

Chętniej także sięgamy po papierowe torby, niż po torebki foliowe. 53 proc. ankietowanych stojąc przed wyborem – tradycyjna reklamówka czy papierowa torba, wybrałoby tę z papieru.

Nie mamy także nic przeciwko dopłacaniu do toreb. Pod warunkiem, że jej cena nie przekracza 40-50 groszy. 76 proc. Polaków pogodziło się już z polityką sieci handlowych i odzieżowych – wynika z sondy zakupowej przeprowadzonej przez centrum handlowe Silesia City Center.

Coraz rzadziej także papierowe torby i reklamówki lądują od razu w koszu po rozpakowaniu zakupów. 89 proc. z nas zapewnia, że znajdują one późniejsze zastosowanie. Jakie? Najczęściej wykorzystujemy je, jako worki na śmieci (43 proc.) lub jako torby do przechowywania np. ubrań (27 proc.). Aż 92 proc. Polaków zachowuje torby papierowe, 41 proc. foliowe.

- Nie tylko bardziej świadomie kupujemy, ale także świadomiej pakujemy nasze zakupy. Sklepy dziś dają wybór swoim klientom, a ci korzystają z niego. Tak jest na przykład w popularnych sieciach odzieżowych, kosmetycznych czy spożywczych, gdzie pomimo możliwości otrzymania bezpłatnej torby foliowej, często dopłacamy za papierową. Jednym z powodów na pewno jest chęć bycia eko, drugim, równie częstym, prestiż zakupu– mówi Dominika Musialik, senior marketing manager Silesia City Center.

Dziś  31 proc. Polaków jest zdania, że towar opakowany w elegancką i papierową torbę jest bardziej luksusowy od tego wrzuconego do reklamówki.

A co trafia do toreb? 82 proc. Polaków gotowych jest płacić więcej za produkty oznaczone logo „Przyjazny dla środowiska". 62 proc. z nas wierzy markom, które firmują się, jako dbające o środowisko – wynika z raportu European Trusted Brands.

34 proc. zapytanych przez Silesia City Center zwraca uwagę na eko oznaczenia na produktach, ale już tylko dla 20 proc. są one istotne przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Wyłącznie naturalne składniki, np. w kosmetykach lub ubraniach ważne są dla 35 proc. Polaków – wynika z sondy zakupowej Silesia City Center. O tych grupach nie zapominają sklepy, zwłaszcza sieci kosmetyczne i firmy odzieżowe, które stają się coraz bardziej „zielone".

- Większość popularnych sieciówek ma odrębne linie np. z eko bawełny, materiałów z odzysku lub bardziej trwałych, także firmy kosmetyczne coraz częściej wprowadzają do swoich salonów lub same tworzą linie kosmetyków bazujące wyłącznie na naturalnych składnikach – mówi Musialik.

Wyłącznie eko produkty kupuje tylko 8 proc. osób biorących udział w sondzie Silesia City Center. 74 proc. jest zdania, że produkty ekologiczne dostępne dziś w sklepach są za drogie.

Chętniej także sięgamy po papierowe torby, niż po torebki foliowe. 53 proc. ankietowanych stojąc przed wyborem – tradycyjna reklamówka czy papierowa torba, wybrałoby tę z papieru.

Nie mamy także nic przeciwko dopłacaniu do toreb. Pod warunkiem, że jej cena nie przekracza 40-50 groszy. 76 proc. Polaków pogodziło się już z polityką sieci handlowych i odzieżowych – wynika z sondy zakupowej przeprowadzonej przez centrum handlowe Silesia City Center.

Pozostało 83% artykułu
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku