Innowacyjne polskie firmy będą mogły nawiązać współpracę z przedsiębiorcami na rynku amerykańskim. W przyszłym miesiącu kończy się nabór do trzeciej edycji programu US-Poland Innovation Hub, którego celem jest wsparcie firm planujących zagraniczną ekspansję.
W ramach programu menedżerowie wybranych firm będą najpierw przygotowywani do spotkań z potencjalnymi partnerami i inwestorami. Następnie w połowie przyszłego roku wyjadą do Doliny Krzemowej w Kalifornii. Będzie tam zorganizowany dla nich roadshow, podczas którego będą mieć okazje do nawiązania kontaktów biznesowych z tamtejszymi przedsiębiorstwami.
Globalna ekspansja
– Chcemy, aby nasz program pomagał polskim firmom w zdobywaniu światowych rynków – mówi wykładowca Uniwersytetu Stanforda i współtwórca Hubu, prof. Piotr Moncarz. Organizatorem całego przedsięwzięcia jest US-Polish Trade Council (USPTC) – Polsko-Amerykańska Rada Współpracy. W ubiegłym roku zorganizowała wyjazd do USA czterech firm, które wzięły udział w pierwszej edycji programu (zgłosiło się osiem firm). Na miejscu mogły wybierać przedsiębiorstwa, z którymi chciały nawiązać kontakt.
– Konsultant współpracujący z Hubem zapytał mnie, z jaką firmą amerykańską najbardziej chciałbym rozmawiać. Odparłem bez wahania, że z Autodesk. Następnego dnia znałem już termin spotkania – mówi prezes zajmującej się technologiami wirtualnej rzeczywistości firmy i3D Arkadiusz Patryas.
Jedna z firm – In Point zajmująca się rozwijaniem internetowych usług e-commerce – powołała już w USA nową spółkę i otwarła w Dolinie Krzemowej stałe biuro. Dzięki temu liczy na większy dostęp do nowoczesnych technologii i pozyskanie nowych źródeł finansowania.