Młodzi chcą oszczędzać. Jak ich do tego zachęcić?

Kluczowym warunkiem sukcesu PPK będzie transparentna informacja oraz edukacja dostosowana do potrzeb pracowników i pracodawców – wynika z zeszłotygodniowego panelu dyskusyjnego „Bezpieczeństwo finansowe Polaków", który odbył się podczas IX Europejskiego Kongresu Finansowego.

Publikacja: 09.06.2019 20:45

Młodzi chcą oszczędzać. Jak ich do tego zachęcić?

Foto: AdobeStock

Dyskusję rozpoczęła prezentacja dr Łukasza Srokowskiego z Instytutu Millenials, który przedstawił wyniki badania dotyczącego świadomości i postaw najmłodszego pokolenia pracowników wobec oszczędzania, emerytury i PPK. Badanie pokazało, że millenialsi nie wierzą w państwową emeryturę, chcą oszczędzać i widzą w tym wartość. 86,5 proc. z nich oszczędza regularnie lub nieregularnie, a prawie 50 proc. odkłada niemal połowę swojej pensji. Tylko nieco ponad 1/3 przepytywanych przedstawicieli najmłodszego pokolenia pracowników słyszała o PPK, ale 56,7 proc. uznaje je za dobry projekt, a aż 28,5 proc. chce odkładać 4 proc. swojego wynagrodzenia w tym programie.

Pozostało 82% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?