Reklama

Młodzi chcą oszczędzać. Jak ich do tego zachęcić?

Kluczowym warunkiem sukcesu PPK będzie transparentna informacja oraz edukacja dostosowana do potrzeb pracowników i pracodawców – wynika z zeszłotygodniowego panelu dyskusyjnego „Bezpieczeństwo finansowe Polaków", który odbył się podczas IX Europejskiego Kongresu Finansowego.

Publikacja: 09.06.2019 20:45

Młodzi chcą oszczędzać. Jak ich do tego zachęcić?

Foto: AdobeStock

Dyskusję rozpoczęła prezentacja dr Łukasza Srokowskiego z Instytutu Millenials, który przedstawił wyniki badania dotyczącego świadomości i postaw najmłodszego pokolenia pracowników wobec oszczędzania, emerytury i PPK. Badanie pokazało, że millenialsi nie wierzą w państwową emeryturę, chcą oszczędzać i widzą w tym wartość. 86,5 proc. z nich oszczędza regularnie lub nieregularnie, a prawie 50 proc. odkłada niemal połowę swojej pensji. Tylko nieco ponad 1/3 przepytywanych przedstawicieli najmłodszego pokolenia pracowników słyszała o PPK, ale 56,7 proc. uznaje je za dobry projekt, a aż 28,5 proc. chce odkładać 4 proc. swojego wynagrodzenia w tym programie.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
System kaucyjny w pytaniach i odpowiedziach. Wyjaśniamy, jak to działa
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Zmiany we władzach Elektrimu. Wieloletnia menedżerka zamiast Zygmunta Solorza
Materiał Partnera
Jak Veolia dekarbonizuje polskie ciepło
Biznes
Rekord na kolei i czeska konkurencja, rząd Francji ocalał, atak na CCC
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Oligarcha stracił superjacht. Złoty fortepian odpłynął w siną dal
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama