Z danych opublikowanych przez Polską Radę Centrów Handlowych wynika, że w 2012 roku każdy Polak  wydał ok 2 860 zł na zakupy w nowoczesnych centrach handlowych. - W ciągu ostatnich lat dogoniliśmy rynki Europy i jesteśmy na kolejnym miejscu po Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Hiszpanii i Włoszech. Obecnie w Polsce funkcjonuje ponad 400 centrów handlowych, których obroty są na poziomie 7 proc. PKB Polski – wyjaśnia Radosław Knap, Dyrektor ds. Badań Rynku i Nowych Projektów w PRCH.

Organizacja oszacowała wartość sprzedaży we wszystkich, sklasyfikowanych jako centra handlowe, obiektach w kraju. W roku 2012 sprzedaż brutto w polskich centrach handlowych wyniosła 26,3 mld Euro.

Międzynarodowa Rada Centrów Handlowych (ICSC) powołuje się na zebrane od narodowych rad centrów handlowych dane, z których wynika, że sprzedaż w centrach handlowych w 27 krajach Unii Europejskiej wyniosła w 2012 średnio 19 proc. całkowitej sprzedaży detalicznej. W Polsce współczynnik ten dochodzi do 16 proc. co może świadczyć o potencjale dla dalszego rozwoju centrów handlowych w kraju – podaje PRSC w komunikacie.

W naszym kraju jednak wiele takich obiektów zbudowano w ścisłych centrach miast, co w Europie Zachodniej należy raczej do rzadkości .Dlatego u nas kłopoty maja sklepy przy ulicach handlowych, z których odpłynęła większość klientów. Trend zaczyna sie jednak odw3racać i Polacy znów doceniają zakupy w takich miejscach. Jednak wiele ulic ma dzisiaj raczej charakter raczej zgromadzenia restauracji niż sklepów.