Reklama

Obwodnica zamiast wylotówek

Do 2019 r. powstanie cała obwodnica Warszawy. Kolejne 6 mld zł na realizację inwestycji to środki uzyskane dzięki rezygnacji z budowy dwóch tras wylotowych ze stolicy.

Publikacja: 01.10.2013 01:10

Pieniądze na obwodnicę Warszawy przesunięto z innych dróg

Pieniądze na obwodnicę Warszawy przesunięto z innych dróg

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

Pierwsze przetargi na budowę mostu i tunelu przez Ursynów zostaną ogłoszone jeszcze w grudniu tego roku. Będą realizowane w systemie projektuj i buduj. – Całość domknięcia ringu warszawskiego przewidujemy na 2019 rok – zapewnił minister transportu Sławomir Nowak. – Z punktu widzenia rozwoju ekonomicznego Warszawa jest kluczowym miejscem –  dodał i podkreślił, że już powstaje nowy wjazd do Warszawy przez Janki, na ukończeniu jest przetarg na budowę wjazdu do stolicy przez Marki, rozpoczął się również remont mostu Grota-Roweckiego.

Po otwarciu 10,4- km fragmenty Południowej Obwodnicy Warszawy od Węzła Konotopa, czyli autostrady A2, do węzła Lotnisko, na przecięciu z ulicą Puławską, czas dojazdu poza godzinami szczytu z Bielan na Mokotów skrócił się do 15 minut. W godzinach szczytu jednak   wydłużył się znacznie – ul. Puławska stanęła w korku. Inwestycja kosztowała  4,3 mld zł.  Natychmiast po otwarciu trasy pojawiły się  postulaty, by nie zwlekać  z budową jej dalszej części, która nie była planowana w najbliższym czasie.

W zeszłym tygodniu premier Donald Tusk i minister Sławomir Nowak ogłosili, że budowa warszawskiego ringu będzie kontynuowana. Rząd, podejmując decyzję o przyspieszeniu budowy, nie wygospodarował jednak dodatkowych środków.

Niezbędne 6 mld zł to pieniądze uzyskane dzięki rezygnacji z budowy południowego i północnego odcinka trasy S7 w kierunku Łomianek i Grójca, czyli dwóch tras wylotowych  z Warszawy. – Dwie inwestycje, polegające na budowie po nowym śladzie wlotów do Warszawy od południa i północy po drodze S7, przesuniemy nieco w czasie. Zaoszczędzone pieniądze, kilka miliardów złotych z północnego przebiegu i oszczędności  z  przesunięcia realizacji inwestycji od Grójca, pozwolą na sfinansowanie południowej obwodnicy Warszawy – powiedział minister transportu.

Kolejne postępowania przetargowe na budowę południowej obwodnicy Warszawy (POW) mają się pojawić na rynku w latach 2016 i 2017.

Reklama
Reklama

Jak podkreślił premier Donald Tusk, powstanie POW jako fragmentu warszawskiego węzła drogowego jest kluczowe i dlatego trzeba jak najszybciej rozpocząć jej budowę. – Cieszę się, że znaleźliśmy takie rozwiązanie, które umożliwi budowlańcom zajęcie się sprawą obwodnicy, a niekoniecznie politykom – powiedział premier Tusk.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama