Obwodnica zamiast wylotówek

Do 2019 r. powstanie cała obwodnica Warszawy. Kolejne 6 mld zł na realizację inwestycji to środki uzyskane dzięki rezygnacji z budowy dwóch tras wylotowych ze stolicy.

Publikacja: 01.10.2013 01:10

Pieniądze na obwodnicę Warszawy przesunięto z innych dróg

Pieniądze na obwodnicę Warszawy przesunięto z innych dróg

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

Pierwsze przetargi na budowę mostu i tunelu przez Ursynów zostaną ogłoszone jeszcze w grudniu tego roku. Będą realizowane w systemie projektuj i buduj. – Całość domknięcia ringu warszawskiego przewidujemy na 2019 rok – zapewnił minister transportu Sławomir Nowak. – Z punktu widzenia rozwoju ekonomicznego Warszawa jest kluczowym miejscem –  dodał i podkreślił, że już powstaje nowy wjazd do Warszawy przez Janki, na ukończeniu jest przetarg na budowę wjazdu do stolicy przez Marki, rozpoczął się również remont mostu Grota-Roweckiego.

Po otwarciu 10,4- km fragmenty Południowej Obwodnicy Warszawy od Węzła Konotopa, czyli autostrady A2, do węzła Lotnisko, na przecięciu z ulicą Puławską, czas dojazdu poza godzinami szczytu z Bielan na Mokotów skrócił się do 15 minut. W godzinach szczytu jednak   wydłużył się znacznie – ul. Puławska stanęła w korku. Inwestycja kosztowała  4,3 mld zł.  Natychmiast po otwarciu trasy pojawiły się  postulaty, by nie zwlekać  z budową jej dalszej części, która nie była planowana w najbliższym czasie.

W zeszłym tygodniu premier Donald Tusk i minister Sławomir Nowak ogłosili, że budowa warszawskiego ringu będzie kontynuowana. Rząd, podejmując decyzję o przyspieszeniu budowy, nie wygospodarował jednak dodatkowych środków.

Niezbędne 6 mld zł to pieniądze uzyskane dzięki rezygnacji z budowy południowego i północnego odcinka trasy S7 w kierunku Łomianek i Grójca, czyli dwóch tras wylotowych  z Warszawy. – Dwie inwestycje, polegające na budowie po nowym śladzie wlotów do Warszawy od południa i północy po drodze S7, przesuniemy nieco w czasie. Zaoszczędzone pieniądze, kilka miliardów złotych z północnego przebiegu i oszczędności  z  przesunięcia realizacji inwestycji od Grójca, pozwolą na sfinansowanie południowej obwodnicy Warszawy – powiedział minister transportu.

Kolejne postępowania przetargowe na budowę południowej obwodnicy Warszawy (POW) mają się pojawić na rynku w latach 2016 i 2017.

Jak podkreślił premier Donald Tusk, powstanie POW jako fragmentu warszawskiego węzła drogowego jest kluczowe i dlatego trzeba jak najszybciej rozpocząć jej budowę. – Cieszę się, że znaleźliśmy takie rozwiązanie, które umożliwi budowlańcom zajęcie się sprawą obwodnicy, a niekoniecznie politykom – powiedział premier Tusk.

Pierwsze przetargi na budowę mostu i tunelu przez Ursynów zostaną ogłoszone jeszcze w grudniu tego roku. Będą realizowane w systemie projektuj i buduj. – Całość domknięcia ringu warszawskiego przewidujemy na 2019 rok – zapewnił minister transportu Sławomir Nowak. – Z punktu widzenia rozwoju ekonomicznego Warszawa jest kluczowym miejscem –  dodał i podkreślił, że już powstaje nowy wjazd do Warszawy przez Janki, na ukończeniu jest przetarg na budowę wjazdu do stolicy przez Marki, rozpoczął się również remont mostu Grota-Roweckiego.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca