Pierwsze przetargi na budowę mostu i tunelu przez Ursynów zostaną ogłoszone jeszcze w grudniu tego roku. Będą realizowane w systemie projektuj i buduj. – Całość domknięcia ringu warszawskiego przewidujemy na 2019 rok – zapewnił minister transportu Sławomir Nowak. – Z punktu widzenia rozwoju ekonomicznego Warszawa jest kluczowym miejscem – dodał i podkreślił, że już powstaje nowy wjazd do Warszawy przez Janki, na ukończeniu jest przetarg na budowę wjazdu do stolicy przez Marki, rozpoczął się również remont mostu Grota-Roweckiego.
Po otwarciu 10,4- km fragmenty Południowej Obwodnicy Warszawy od Węzła Konotopa, czyli autostrady A2, do węzła Lotnisko, na przecięciu z ulicą Puławską, czas dojazdu poza godzinami szczytu z Bielan na Mokotów skrócił się do 15 minut. W godzinach szczytu jednak wydłużył się znacznie – ul. Puławska stanęła w korku. Inwestycja kosztowała 4,3 mld zł. Natychmiast po otwarciu trasy pojawiły się postulaty, by nie zwlekać z budową jej dalszej części, która nie była planowana w najbliższym czasie.
W zeszłym tygodniu premier Donald Tusk i minister Sławomir Nowak ogłosili, że budowa warszawskiego ringu będzie kontynuowana. Rząd, podejmując decyzję o przyspieszeniu budowy, nie wygospodarował jednak dodatkowych środków.
Niezbędne 6 mld zł to pieniądze uzyskane dzięki rezygnacji z budowy południowego i północnego odcinka trasy S7 w kierunku Łomianek i Grójca, czyli dwóch tras wylotowych z Warszawy. – Dwie inwestycje, polegające na budowie po nowym śladzie wlotów do Warszawy od południa i północy po drodze S7, przesuniemy nieco w czasie. Zaoszczędzone pieniądze, kilka miliardów złotych z północnego przebiegu i oszczędności z przesunięcia realizacji inwestycji od Grójca, pozwolą na sfinansowanie południowej obwodnicy Warszawy – powiedział minister transportu.
Kolejne postępowania przetargowe na budowę południowej obwodnicy Warszawy (POW) mają się pojawić na rynku w latach 2016 i 2017.