Decyzja pojawiła się w kilka tygodni po obietnicy prezesa Michaela O'Leary zmiany kultury korporacyjnej. Przyznał wtedy po raz pierwszy, że zła opinia o traktowaniu podróżnych może stać się dla linii problemem. Dodatkowym bodźcem była ankieta w magazynie konsumentów "Which?", którzy uznali Ryanaira za najgorszą ze 100 największych marek działających na rynku brytyjskim.
Irlandzki przewoźnik, bijący rekordy w transporcie międzynarodowym, trafia często na łamy tabloidów w Europie z opowieściami podróżnych, którym kazano plamić ogromne kary za nadwagą bagażu albo za zgubione karty pokładowe.
Do 10-osobowego kierownictwa dołączy teraz nowy dyrektor ds. sprzedaży i marketingu i będzie głównym rzecznikiem prasowym linii. Obecny rzecznik nie wchodzi w skład kierownictwa.
W przeszłości taką rolę pełnił faktycznie sam O'Leary, ale na dorocznym walnym zgromadzeniu we wrześniu przyznał, że jego obcesowy sposób bycia może szkodzić interesom firmy.
Przewoźnik ogłosił także ofertę na stanowisko nowego dyrektora handlowego. Obie te role pełnił dotychczas odchodzący wiceprezes Michael Cawley.