Brytyjscy analitycy wzywają duże sieci, by zrezygnowały z promocji oferując klientom sprzedaży wiązanej typu trzy produkty w cenie dwóch. Jednak władze w Londynie nie są chętne to prawnego uregulowania kwestii promocji. Uważają, że sieci handlowe powinny zrezygnować z nich dobrowolnie.
Jak na razie jedyną siecią , która odpowiedziała na apel jest Tesco. Rocznie marnuje się ponad 60 tysięcy ton jedzenia. Tesco zdecydowało się więc wesprzeć program działań na rzecz odpadów (WRAP) i ujawniło dane dotyczące odpadów spożywczych, których w ciągu sześciu miesięcy uzbierało się 28,5 tys. ton. Łącznie, rocznie w całej Wielkiej Brytanii marnowanych jest 15 milionów ton jedzenia.
– Według szacunków, rocznie brytyjskie rodziny marnują około 700 funtów na wyrzucanym jedzeniu, my chcemy pomóc im zatrzymać te pieniądze w portfelach – zapowiedział dyrektor ds. żywności Tesco, Matt Simister.
Tesco chce zrezygnować ze sprzedaży sałaty w wielopaku, bo jak wykazały badania, aż 68 proc. sprzedawanych sałat marnuje się. Ograniczone zostaną także ilości sprzedawanego pieczywa.
Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa, wyliczyła , że jedna trzecia całej żywności produkowanej na świecie (ok. 1,3 mld ton) o wartości 750 mld dolarów każdego roku ląduje na śmietniskach.