Supermarkety są współwinne marnowania żywności

Supermarkety są współwinne gigantycznego marnotrawstwa żywności. Wszystkiemu winne są promocje oferujące klientom kupno większej ilości produktów za mniejszą cenę - tzw sprzedaże wiązane.

Publikacja: 27.10.2013 15:44

Supermarkety są współwinne marnowania żywności

Foto: Bloomberg

Brytyjscy analitycy wzywają duże sieci, by zrezygnowały z promocji oferując klientom sprzedaży wiązanej typu trzy produkty w cenie dwóch. Jednak władze w Londynie nie są chętne to prawnego uregulowania kwestii promocji. Uważają, że sieci handlowe powinny zrezygnować z nich dobrowolnie.

Jak na razie jedyną siecią , która odpowiedziała na apel jest Tesco. Rocznie marnuje się ponad 60 tysięcy ton jedzenia. Tesco zdecydowało się więc wesprzeć program działań na rzecz odpadów (WRAP) i ujawniło dane dotyczące odpadów spożywczych, których w ciągu sześciu miesięcy uzbierało się 28,5 tys. ton. Łącznie, rocznie w całej Wielkiej Brytanii marnowanych jest 15 milionów ton jedzenia.

– Według szacunków, rocznie brytyjskie rodziny marnują około 700 funtów na wyrzucanym jedzeniu, my chcemy pomóc im zatrzymać te pieniądze w portfelach – zapowiedział dyrektor ds. żywności Tesco, Matt Simister.

Tesco chce zrezygnować ze sprzedaży sałaty w wielopaku, bo jak wykazały badania, aż 68 proc. sprzedawanych sałat marnuje się. Ograniczone zostaną także ilości sprzedawanego pieczywa.

Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa, wyliczyła , że jedna trzecia całej żywności produkowanej na świecie (ok. 1,3 mld ton) o wartości 750 mld dolarów każdego roku ląduje na śmietniskach.

Unia Europejska dąży do ograniczenia odpadów spożywczych do roku 2020. 90 mln ton marnowanego obecnie jedzenia planuje zmniejszyć o połowę i przekazywać nadwyżki jedzenia do banków żywności.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?