Samolot wystartował w czwartek z lotniska Paine Field w Everett o godzinie 8.06, a wylądował o 12.24 na lotnisku Boeing Field w Seattle.

Samolot o numerze ZB002, jedyny z floty testowej 787-9 wyposażonym w elementy kabiny pasażerskiej, będzie używany do sprawdzania różnych systemów, np. kontroli środowiska, awioniki i elementów związanych ze sprawnością i osiągami. Od chwili ukończenia montażu drugiego 787-9 pod koniec września Boeing przeprowadził serię testów naziemnych tego samolotu.

Prace nad B787-9 przebiegają planowo; zakończono produkcję floty testowej, pierwszy seryjny samolot znajduje się w fazie montażu, a do tej pory B787-9 wykonał próbne loty trwające łącznie 137 godzin. Prace nad następną wersją B787-10 również przebiegają zgodnie z planem.

Przekazanie pierwszego B787-9 pierwszemu klientowi Air New Zealand zaplanowano w połowie 2014 r. Dotąd 26 klientów złożyło zamówienia na 396 większych dreamlinerów, 40 proc. wszystkich zamówionych B787.