Reklama

Więcej chętnych na opony zimowe

Mocno podskoczyła liczba kierowców zmieniających opony z letnich na zimowe. Według badań przeprowadzonych przez serwis Allegro.pl, w poprzednim sezonie przeszło 90 proc. ankietowanych jeździło na oponach zimowych, a kolejne 5 proc. na całorocznych.

Publikacja: 13.11.2013 09:54

Tymczasem jeszcze w 2008 roku z opon zimowych korzystało zaledwie 55 proc. badanych. - Świadomość Polaków w kwestii bezpieczeństwa znacznie się poprawiła – twierdzi Piotr Ciesielski z Allegro.pl.

Badania pokazały, że Polacy starają się użytkować opony jak najdłużej. Równo dwie trzecie ankietowanych deklaruje, że jeden komplet opon użytkuje powyżej 3 sezonów. Natomiast 23 proc. badanych stwierdziło, że wymienia opony dopiero gdy jeżdżą na nich 4 lata.

W pierwszej trójce najczęściej wybieranych marek opon zimowych znalazły się w kolejności: Dębica, Continental i Goodyear. Ale sama marka znajduje się dopiero na czwartym miejscu wśród najważniejszych kategorii, według których kupujemy „zimówki". Dla większości badanych ważniejsze niż cena są kwestie bezpieczeństwa:  na pierwszym miejscu stawiana jest przyczepność, dopiero potem cena, a następnie wynik w testach, marka i opinie użytkowników o produkcie. Na końcu uwzględniany jest wpływ na spalanie i poziom generowanego hałasu. Od jesieni ubiegłego roku dane o przyczepności, efektywności paliwowej i poziomie hałasu umieszczane są na etykietach, zgodnie z wymogami UE.

Gdzie kupujemy opony? Najczęściej w internecie: prawie połowa ankietowanych preferuje zakupy w taki właśnie sposób, nieco mniej bo 40 proc. wybiera niezależne warsztaty. Badania pokazały, że kupujący raczej omijają autoryzowane stacje obsługi (11 proc.) i sklepy motoryzacyjne (11 proc.). Na końcu listy znalazły się hipermarkety (2 proc.).

Jak przygotować samochód na zimę?

Reklama
Reklama
Biznes
Rekordowa grzywna dla Google od UE, Trump grozi odwetem
Biznes
USA zmienia zasady sprzedaży dronów. Arabia Saudyjska pierwszym klientem?
Biznes
Canal+ sprzedaje światłowód. Czy to zapowiedź rewolucji?
Biznes
Problem z finansowaniem zbrojeń, recesja w Rosji i cła Trumpa przed sądem
Biznes
Asseco papierkiem lakmusowym. Branża IT rośnie
Reklama
Reklama