W tyskich i gliwickich zakładach firmy Nexteer Automotive, największych pod względem produkcji i zatrudnienia, powstawać będzie 40 tysięcy sztuk elektrycznych systemów sterowania typu Single-Pinion EPS (Electric Power Steering), przeznaczonych dla monachijskiego producenta.
– Produkcja układów kierowniczych dla marki premium, jaką jest BMW, to duże wyzwanie. Fakt, że systemy sterowania dla pierwszego elektrycznego modelu BMW powstają w Polsce potwierdza, iż dysponujemy światowej klasy inżynierami i profesjonalnym zespołem produkcyjnym – mówi prezes polskiego oddziału Nexteer Automotive i zarazem wiceprezes koncernu ds. globalnych operacji, Rafał Wyszomirski. W 2013 roku polskie fabryki Nexteer Automotive wyprodukowały niemal milion elektrycznych układów kierowniczych.
Montowany i3 układ EPS posiada specjalną architekturę elektroniczną, pozwalającą na wprowadzanie nowych funkcji sterowania pojazdów światowych koncernów. Systemy EPS firmy Nexteer dobrze sprawdzają się w samochodach elektrycznych, m.in. dzięki integracji systemów dużej wydajności oraz małemu zapotrzebowaniu na energię. Przy budowie nowych układów kierowniczych brane są pod uwagę –jak w przypadku BMW i3 – projekt całego pojazdu, a nie tylko podzespołów odpowiedzialnych za prowadzenie. Dzięki temu elektryczne układy kierownicze są w pełni zintegrowane z architekturą elektryczną pojazdu. Pozwalają ponadto na szybkie dostosowanie systemu do kolejnych zmian.
- Rosnącą popularność naszych układów kierowniczych zawdzięczamy ich wyjątkowej charakterystyce, związanej z możliwością tworzenia nie tylko dobrze prowadzących się, ale także bezpiecznych samochodów - podkreśla prezes i dyrektor operacyjny Nexteer Automotive, Laurent Bresson.
W system EPS Nexteer Automotive wyposażony został także nowy model Mini Cooper, który miał swój debiut podczas salonu Auto Show w Los Angeles w listopadzie ubiegłego roku.