Reklama

Duże grzywny za spaliny grożą w Unii grupom VW i FCA

Volkswagenowi i Fiatowi Chryslerowi grożą grzywny nawet 1,83 mld euro i 746 mln euro, jeśli nie dotrzymają unijnych norm emisji spalin w 2021 r. - ocenia firma doradcza AlixPartners.

Publikacja: 26.06.2019 17:23

Duże grzywny za spaliny grożą w Unii grupom VW i FCA

Foto: Bloomberg

Jej opracowanie wskazuje, jak trudno będzie sektorowi motoryzacji dojść do unijnych reguł przewidujących zmniejszenie średniej emisji spalin samochodów osobowych do 95 g CO2 na kilometr w 2021 r. AlixPartners oparła swą ocenę możliwych kar na podstawie zadeklarowanych w 2017 r. przez producentów poziomów emisji spalin. Poziomy te uległy później obniżeniu dzięki zwiększeniu przez nich sprzedaży hybryd i e-aut - pisze Reuter.

Volkswagen stwierdził, że zamierza dostosować się do europejskich norm, Fiat Chrysler ogłosił na początku kwietnia, że zgodził się zapłacić kilkaset milionów euro Tesli, aby mógł zaliczyć do swego parku jej pojazdy elektryczne i sprowadzić w ten sposób średnie emisje CO2 do dopuszczalnego poziomu.

Volvo z grupy Geely i Toyota są jedynymi firmami w sektorze, które mogą uniknąć grzywien, co pozwoli im sprzedawać nadwyżkę praw do emisji innym firmom.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Sprzedaż działki pod CPK, Polska potęgą w produkcji zniczy i rekord WIG
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Porozumienie USA–Chiny, fala pustostanów nadchodzi i napięcia Bruksela–Pekin
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama