Gap do którego należą jeszcze takie marki jak Banana Republic i Old Navy podał, że jego sprzedaż porównywalna w lutym była niższa 7 proc. niż w tym samym miesiącu rok wcześniej. Analitycy ankietowani przez agencję Bloomberg spodziewali się wzrostu obrotów o 1,1 proc.
Wyniki są znacznie słabsze niż ktokolwiek mógł się spodziewać – w lutym nienajlepszego dla branży roku 2012 obroty spółki wzrosły 3 proc.
Na fatalne wyniki zareagowali inwestorzy – akcje wczoraj w handlu przedsesyjnym traciły 4,1 proc., dzisiaj przecena się utrzyma. Zaskakuje bowiem iż najgorsze wyniki pokazał flagowa marka koncernu czyli Gap – jej sprzedaż w lutym spadła 10 proc. W przypadku Banana Republic wyniki są 7 proc. gorsze, zaś Old Navy 6 proc.
Spółka tłumaczy wyniki głównie fatalną pogodą – śnieżne nawałnice i silne mrozy paraliżowały dużą część USA – Gap podaje iż z tego powodu 450 sklepów w USA i Japonii było w lutym przynajmniej jeden dzień zamknięte.
- Sprzedaż była najsłabsza w drugim tygodniu lutego, zaś pod koniec miesiąca wyniki wyglądały już znacznie lepiej – mówi Katrina O'Connell, wiceprezes Gap Inc.