Gap na solidnym zakręcie

Sprzedaż kultowej amerykańskiej marki w luty spadła aż 10 proc. W Polsce też nie idzie jej za dobrze

Publikacja: 07.03.2014 10:16

Gap na solidnym zakręcie

Foto: Bloomberg

Gap do którego należą jeszcze takie marki jak Banana Republic i Old Navy podał, że jego sprzedaż porównywalna  w lutym była niższa 7 proc. niż w tym samym miesiącu rok wcześniej. Analitycy ankietowani przez agencję Bloomberg spodziewali się wzrostu obrotów o 1,1 proc.

Wyniki są znacznie słabsze niż ktokolwiek mógł się spodziewać – w lutym nienajlepszego dla branży roku 2012  obroty spółki wzrosły 3 proc.

Na fatalne wyniki zareagowali inwestorzy – akcje wczoraj w handlu przedsesyjnym traciły 4,1 proc., dzisiaj przecena się utrzyma. Zaskakuje bowiem iż najgorsze wyniki pokazał flagowa marka koncernu czyli Gap – jej sprzedaż w lutym spadła 10 proc. W przypadku Banana Republic wyniki są 7 proc. gorsze, zaś Old Navy 6 proc.

Spółka tłumaczy wyniki głównie fatalną pogodą – śnieżne nawałnice i silne mrozy paraliżowały dużą część USA – Gap podaje iż z tego powodu 450 sklepów w USA i Japonii było w lutym przynajmniej jeden dzień zamknięte.

- Sprzedaż była najsłabsza w drugim tygodniu lutego, zaś pod koniec miesiąca wyniki wyglądały już znacznie lepiej – mówi  Katrina O'Connell, wiceprezes Gap Inc.

W Polsce GAP ma trzy sklepy – w centrach handlowych Arkadia (warszawa), Silesia (Katowice) oraz Renoma (Wrocław). Prowadząca je spółka Empik Media&Fashion ogłosiła plan pozbycia się całego odzieżowego biznesu – to jeszcze punkty marek River Island, Aldo czy Esprit. Te operacje w 2013 r. wygenerowały 370 mln zł starty netto. Jak wyjaśniał dyrektor finansowy Jacek Bagiński w pierwszej kolejności spółka sklepy będzie chciała sprzedać właścicielom marek, pod którymi działają.  Jeśli ta operacja się nie powiedzie wówczas mogą zostać zlikwidowane.

Gap do którego należą jeszcze takie marki jak Banana Republic i Old Navy podał, że jego sprzedaż porównywalna  w lutym była niższa 7 proc. niż w tym samym miesiącu rok wcześniej. Analitycy ankietowani przez agencję Bloomberg spodziewali się wzrostu obrotów o 1,1 proc.

Wyniki są znacznie słabsze niż ktokolwiek mógł się spodziewać – w lutym nienajlepszego dla branży roku 2012  obroty spółki wzrosły 3 proc.

Biznes
Kłopoty producenta leku Ozempic. Prezes rezygnuje ze stanowiska
Biznes
Łączą się dwaj najwięksi operatorzy telewizji kablowej w USA
Biznes
Postulaty gospodarcze kandydatów na Prezydenta. Putin nie przyleciał do Turcji
Biznes
Brytyjski koncern Jaguar nie planuje produkcji samochodów w USA
Biznes
Tysiące dronów Macierewicza wreszcie dolecą. MON kupuje Warmate’y