– Z końcem marca planujemy zakończenie działalności Citeam. Naszym zdaniem model zakupów grupowych najlepsze lata ma już za sobą – mówi Paweł Klimiuk, rzecznik grupy Allegro. Od roku zmieniał się model działania serwisu: z części funkcji zrezygnowano na rzecz codziennie zmienianych ofert. – Jesteśmy zdecydowani, aby dalej rozwijać ten obszar w oparciu o nasz główny brand Allegro.pl i jego „Strefę okazji". To tam publikujemy i będziemy nadal publikować kilkadziesiąt ofert rabatowych dziennie – dodaje.
Proces zamykania serwisu Citeam.pl ma nie mieć wpływu na realizację zakupionych kuponów ani na rozliczenia z partnerami handlowymi – zapewnia firma.
Allegro jest kolejnym dużym graczem, który uznał dalsze prowadzenie serwisu zakupów grupowych za bezcelowe. Wcześniej swój działający pod nazwą HappyDay zlikwidowała Agora.
Ten model biznesowy rozwija się w Polsce od 2010 r. – Citeam pojawił się na nim rok później. Według spisu portali zakupów grupowych, przygotowanego przez serwis GoDealla.pl, w ciągu ostatnich czterech lat pojawiło się aż 181 tego typu podmiotów.
Citeam dzięki intensywnej kampanii reklamowej szybko stał się wiceliderem rynku za serwisem Groupon. Jednak od miesięcy widać systematyczny spadek liczby użytkowników – w przypadku serwisu należącego do Allegro odpłynęło ich nawet 75 proc. Zmaga się z tym także Groupon, który mocno zmienił model działania – odszedł od codziennie zmienianych kilku ofert na rzecz nawet tysięcy dostępnych dłużej.