Z opracowanego przez firmę PMR raportu „Rynek suplementów diety w Polsce 2014. Prognozy rozwoju na lata 2014-2018" wynika, że wartość sprzedaż suplementów diety w naszym kraju w 2013 r. wzrosła o 9 proc. biorąc pod uwagę sprzedaż apteczną, pozaapteczną i przez internet. Według szacunków PMR w 2013 r. motorem rynku był ponownie kanał pozaapteczny, w którym sprzedaż wzrosła o około 16 proc.
W 2012 r., w przeciwieństwie do rynku leków, rynek suplementów diety w Polsce zanotował dodatnią dynamikę sprzedaży, rosnąc o około 2 proc. Wynikało to z podobnego spadku sprzedaży aptecznej suplementów diety i leków OTC, a jednocześnie z szybszego wzrostu sprzedaży pozaaptecznej. Dodatkowo, w przypadku suplementów dystrybucja pozaapteczna odgrywa znacznie większą rolę niż na rynku leków OTC, tak więc dynamika tego kanału bardziej wpływa na cały rynek.
Eksperci spodziewają się, że w 2014 r., za sprawą wysokiej bazy i niższej liczby zachorowań, tempo wzrostu rynku suplementów diety obniży się do 7,2 proc. i jego wartość może sięgnąć 3,5 mld zł.
Z kolei w latach 2015-2016 dynamika ma wzrosnąć do 9-10 proc. rocznie. Sprzedaż pozaapteczna będzie rosła bardziej dynamicznie niż sprzedaż apteczna ze względu na mniejsze ograniczenia prawne. Na przykład obecnie w rozwoju sprzedaży na rynku aptecznym przeszkadza ich zła sytuacja finansowa oraz zakaz reklamy aptek. Na koniec 2016 r. rynek może być wart 4,2 mld zł.
Pomagać będą także czynniki makroekonomiczne. W kolejnych latach oczekiwany jest szybsze tempo wzrostu płac realnych będące skutkiem postępującego ożywienia gospodarczego i spadku bezrobocia, co pozytywnie wpłynie na tempo wzrostu sprzedaży suplementów diety.