Mniej lotów American Airlines do Wenezueli

Amerykański przewoźnik zapowiedział zmniejszenie o prawie 80 proc. lotów w tygodniu do Wenezueli w reakcji na odmowę rządu w Caracas na transfer 750 mln dolarów przychodów

Publikacja: 18.06.2014 21:57

Od 2 lipca American Airlines będzie oferować tylko 10 lotów tygodniowo wyłącznie do Miami, wobec dotychczasowych 48 do San Juan, Dallas/Fort Worth i Nowego Jorku.

Międzynarodowa organizacja linii lotniczych IATA twierdzi, że jej członkowie nie mogą wydobyć z tego kraju 4 mld dolarów zarobionych na sprzedaży biletów z powodu opóźnień w mechanizmie kontroli dewizowej.

„Skoro oni są nam winni istotną kwotę (750 mln dolarów do marca 2014) i nie byli w stanie osiągnąć porozumienia w sprawie tego długu, to my znacznie ograniczymy loty do tego kraju" — stwierdził w majlu przedstawiciel linii. AA jest obecna w Wenezueli od ponad 25 lat, był to dla niej najważniejszy kraj w Ameryce Łacińskiej.

W ramach polityki dewizowej prowadzonej od 11 lat Wenezuela zmusza linie lotnicze, by oferowały swoje bilety w boliwarach, a udzielała zgodę na transfer przychodów w dolarach w ograniczonych ilościach. Z tego powodu Alitalia zawiesiła loty, a Air Canada ograniczyła je na skutek napiętej sytuacji wewnętrznej.

Prezydent Nicolas Maduro zagroził wydaleniem każdej linii, która ograniczy loty albo zawiesi je. Ostatnio stwierdził, że zakłócenia wynikają z tego, że część lotów została, skierowana do Brazylii w związku z mundialem.

Rząd w Caracas osiągnął w maju z 6 małymi liniami lotniczymi umowę o ograniczonych transferach, a wiceminister gospodarki zapowiedział przekazanie sektorowi lotnictwa 486 mln dolarów. Mimo pewnych postępów, przewoźnicy są sfrustrowani trwającą sytuacją. Od lat ustalali ceny według najsilniejszego kursu oficjalnego (a jest ich trzy), który w ostatnich 18 miesiącach mocno stracił na wartości.

Od lipca rząd zezwoli liniom na transfer przychodów w wysokości 50 boliwarów za dolara wobec obecnie 11 boliwarów.

Od 2 lipca American Airlines będzie oferować tylko 10 lotów tygodniowo wyłącznie do Miami, wobec dotychczasowych 48 do San Juan, Dallas/Fort Worth i Nowego Jorku.

Międzynarodowa organizacja linii lotniczych IATA twierdzi, że jej członkowie nie mogą wydobyć z tego kraju 4 mld dolarów zarobionych na sprzedaży biletów z powodu opóźnień w mechanizmie kontroli dewizowej.

Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?