Reklama

Mniej lotów American Airlines do Wenezueli

Amerykański przewoźnik zapowiedział zmniejszenie o prawie 80 proc. lotów w tygodniu do Wenezueli w reakcji na odmowę rządu w Caracas na transfer 750 mln dolarów przychodów

Publikacja: 18.06.2014 21:57

Od 2 lipca American Airlines będzie oferować tylko 10 lotów tygodniowo wyłącznie do Miami, wobec dotychczasowych 48 do San Juan, Dallas/Fort Worth i Nowego Jorku.

Międzynarodowa organizacja linii lotniczych IATA twierdzi, że jej członkowie nie mogą wydobyć z tego kraju 4 mld dolarów zarobionych na sprzedaży biletów z powodu opóźnień w mechanizmie kontroli dewizowej.

„Skoro oni są nam winni istotną kwotę (750 mln dolarów do marca 2014) i nie byli w stanie osiągnąć porozumienia w sprawie tego długu, to my znacznie ograniczymy loty do tego kraju" — stwierdził w majlu przedstawiciel linii. AA jest obecna w Wenezueli od ponad 25 lat, był to dla niej najważniejszy kraj w Ameryce Łacińskiej.

W ramach polityki dewizowej prowadzonej od 11 lat Wenezuela zmusza linie lotnicze, by oferowały swoje bilety w boliwarach, a udzielała zgodę na transfer przychodów w dolarach w ograniczonych ilościach. Z tego powodu Alitalia zawiesiła loty, a Air Canada ograniczyła je na skutek napiętej sytuacji wewnętrznej.

Prezydent Nicolas Maduro zagroził wydaleniem każdej linii, która ograniczy loty albo zawiesi je. Ostatnio stwierdził, że zakłócenia wynikają z tego, że część lotów została, skierowana do Brazylii w związku z mundialem.

Reklama
Reklama

Rząd w Caracas osiągnął w maju z 6 małymi liniami lotniczymi umowę o ograniczonych transferach, a wiceminister gospodarki zapowiedział przekazanie sektorowi lotnictwa 486 mln dolarów. Mimo pewnych postępów, przewoźnicy są sfrustrowani trwającą sytuacją. Od lat ustalali ceny według najsilniejszego kursu oficjalnego (a jest ich trzy), który w ostatnich 18 miesiącach mocno stracił na wartości.

Od lipca rząd zezwoli liniom na transfer przychodów w wysokości 50 boliwarów za dolara wobec obecnie 11 boliwarów.

Od 2 lipca American Airlines będzie oferować tylko 10 lotów tygodniowo wyłącznie do Miami, wobec dotychczasowych 48 do San Juan, Dallas/Fort Worth i Nowego Jorku.

Międzynarodowa organizacja linii lotniczych IATA twierdzi, że jej członkowie nie mogą wydobyć z tego kraju 4 mld dolarów zarobionych na sprzedaży biletów z powodu opóźnień w mechanizmie kontroli dewizowej.

Reklama
Biznes
Microsoft wycofuje chińskich inżynierów z obsługi Pentagonu
Biznes
Putin zamyka Rosjan w Rosji. Wracają czasy komunistycznej izolacji
Biznes
Największy kawałek Czerwonej Planety sprzedany. Tajemniczy nabywca
Biznes
Traktat Niemcy–Wielka Brytania, ofensywa drogowa, rosyjskie banki na krawędzi
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Biznes
Jacek Oko: ważne było rozmawiać i utrzymać kierunek regulacji
Reklama
Reklama