Chce je zgłosić do unijnego konkursu, w którym przyznawane będą pieniądze w ramach unijnego funduszu „Łącząc Europę". Nowe inwestycje warte są 10,2 mld zł, z czego 7,4 mld zł pochodzić będzie ze środków UE, 1,3 mld zł z budżetu oraz 1,5 mld zł z pieniędzy PKP PLK pochodzących z kredytu Europejskiego Banku Inwestycyjnego.
W ramach nowych projektów przewidziano prace na linii E 59 na trasie Wrocław-Poznań, od granica woj. dolnośląskiego do Czempina, gdzie oprócz poprawy stanu połączenia kolejowego chodzi o dostosowanie linii do wymogów europejskiej sieci transportowej TEN-T, a także na linii kolejowej E 20 Warszawa-Poznań, na odcinku Sochaczew-Swarzędz. Jest to końcowy etap modernizacji tej trasy, który obejmie m.in. przebudowę dużych stacji. Dzięki temu powstanie 750-metrowej długości odcinek torów specjalnie dla pociągów towarowych.
W ramach nowych inwestycji zostanie przeprowadzona również modernizacja linii kolejowej Warszawa Włochy - Grodzisk Mazowiecki która pozwoli na zlikwidowanie wąskiego gardła na wjeździe do Warszawy, natomiast zaplanowane prace na linii obwodowej w Warszawie (odcinek Warszawa Gołąbki-Warszawa Zachodnia-Warszawa Gdańska) mają usprawnić obsługę ruchu towarowego na obszarze aglomeracji warszawskiej i pozwolić na uruchomienie nowych relacji pociągów z portu lotniczego.
Ostatnie dwie inwestycje dotyczą linii E 75 na odcinku Sadowne -Białystok oraz linii kolejowej E 59 na odcinku Poznań Główny - Szczecin Dąbie. Pierwsza należy do sieci bazowej TEN-T w ruchu pasażerskim i towarowym oraz do korytarza towarowego nr 8. Jest to element składowy priorytetowego przedsięwzięcia w korytarzu Morze Północne - Morze Bałtyckie, który połączy Warszawę (przez Kowno i Rygę) z Tallinem. Przedsięwzięcie obejmuje prace na ok. 213 km torów. W efekcie prędkość pociągów na odcinku Sadowne - Białystok zwiększy się do 160 km/h (pociągi pasażerskie) i 120 km/h (pociągi towarowe). Druga inwestycja oprócz poprawy połączenia kolejowego na linii E 59, ma ją dostosować do wymogów TEN-T. Prace obejmą ok. 288 km i skrócą czas przejazdów między Poznaniem a Szczecinem, zarówno dla pociągów pasażerskich, jak i towarowych.